کد خبر: ۷۲۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۴۴
بررسی‌های انجام شده در دانشگاه اوهایو نشان داده است که ورزشکارانی که اختلال حواس یا بیش فعالی (ADHD) دارند، بیشتر ترجیح می‌دهند که در ورزش‌های تیمی شرکت کنند و این کار باعث افزایش احتمال آسیب‌دیدگی‌ می‌شود.
ورزشکاران مبتلا به اختلال حواس احتمال آسیب‌دیدگی بیشتری دارندبه گزارش خبرداغ،در این مطالعات ۸۵۰ ورزشکار مورد بررسی قرار گرفتند و آنها ورزشهای مختلفی را طی پنج سال انجام می دادند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید : ما تصور می کردیم افرادی که اختلال حواس دارند بیشتر به ورزش‌های فردی گرایش داشته باشند که بیشتر تحت کنترل آنها است. اما دریافتیم که این بیماران دو برابر بیشتر به ورزش‌های تیمی گرایش دارند. میزان شرکت این افراد در ورزش‌هایی همچون فوتبال و گاهی ۱۴۲ درصد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از Science daily ، یکی از متخصصان در این باره می‌گوید : افرادی که مبتلا به ADHD هستند احتمال آسیب‌دیدگی‌ بیشتری دارند. شرکت در ورزش‌های تیمی و برخوردی این احتمال را افزایش می‌دهد خانواده‌ها، ورزشکاران و مربیان باید با یکدیگرکار کنند و به ورزشکاران اطلاعات کافی را بدهند تا این احتمال کمتر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: