کد خبر: ۷۱۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۲۶۱
بیش از ۷۰۰حقوقدان در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از حجت‌الاسلام روحانی اعلام کردند که دوباره می‌آییم زیرا فرصت اشتباه کردن و تکرار سیاست‌های پر هزینه و بی‌نتیجه را نداریم.
حمایت بیش از ۷۰۰حقوقدان از حجت‌الاسلام روحانیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، متن بیانیه ستاد حقوقدانان حامی دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بنام خداوند جان و خرد

با عقلانیت، خرد جمعی و اعتدال برای صیانت از کرامت انسانی و احیای عظمت ایران اسلامی همگام شویم.

با تشکر از سیاست‌های دولت یازدهم در ایجاد روحیه امید و امنیت روانی در ایران اسلامی و برقراری روابط صلح‌آمیز و دوستانه با کشورهای جهان، تقلیل قابل توجه و امیدوارکننده تحریم‌های ظالمانه و ایجاد آثار مطلوب سیاسی و اقتصادی در داخل کشور، ساماندهی خردمند از حقوق شهروندی همراه با تمایل به آزادی بیان و قلم و مجادلات سیاسی همراه با احترام به کرامت شهروندان ایرانی؛ دوباره می‌آییم تا مسیر سازندگی، اصلاحات و اعتدال را استمرار بخشیم.

دوباره می‌آییم؛ زیرا فرصت اشتباه کردن و تکرار سیاست‌های پر هزینه و بی‌نتیجه را نداریم.

دوباره می‌آییم؛ زیرا به ظرفیت‌های ارزش‌های اصیل دینی و علم و دانش برای ساختن جامعه‌ای مبتنی بر عدالت و اخلاق پایبندیم.

دوباره می‌آییم؛ زیرا حاکمیت قانون، رعایت حقوق شهروندی و برقراری امنیت حقوقی برای همه شهروندان فارغ از هرگونه تفاوت و تمایز را اساس و پایه امنیت و توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی می‌دانیم.

تجربه ما آموخته است که تاریخ آینه تصمیم‌گیری‌های درست و نادرست بشری است و مردمی که مقاطع حساس انتخاب درستی مدیریت اجرائی کشور و همه سازوکارهای مرتبط با قوه مجریه را به بهره‌گیری از دستاوردهای علمی و قابلیت‌های دانشگاهیان از جمله حقوقدانان برای پیشبرد هرچه بهتر امور هدایت نماید و از این طریق حرمت علم و عالمان را ارج نهد.

انتظار ما از تمامی حقوقدانان، اساتید گرانقدر دانشکده‌های حقوق، وکلای دادگستری، سردفتران و دفتریاران، مشاوران حقوقی و دانشجویان عزیز دانشکده‌های حقوق این است که برای بهره‌مندی موثر جامعه از حق تعیین سرنوشت خود تاکید بر مسیر تقویت عقلانی و قانونمند «آزادی، استقلال، امنیت، آرامش و پیشرفت همه‌جانبه ایران سربلند»، همگان را به حضور در انتخابات دعوت کنند و نقش رای و هی عالمانه برای سازماندهی آینده بهتر را برجسته سازند. برای این منظور از همه حقوقدانان که به بالندگی و پیشرفت ایران اسلامی پایبند هستند، دعوت می‌نماییم در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه با حضوردر پای صندوق های رای و با انتخاب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان یکی از اعضای جامعه حقوقی ایران – در جهت اعتلای ایران اسلامی همگام شوند.

اسامی هفتصد و پنج حقوقدان که این بیانیه را امضا کرده‌اند در آرشیو ایلنا موجود است..

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: