کد خبر: ۷۱۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۳۰۹
سپاهانی‌ها به همان نقطه‌ای بازگشتند که برای رهایی از آن خود را به تکاپو می‌انداختند.
کرانچار چرا رفت و چرا برگشت؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: سپاهانی‌ها به همان نقطه‌ای بازگشتند که برای رهایی از آن خود را به تکاپو می‌انداختند. حالا کرانچار برای مدیران سپاهان به یک منجی بدل شده و باید انتظار کشید و دید آیا تصمیم به بازگرداندن این مربی باتجربه برای اصفهانی‌ها پیامدهای خوشی به همراه دارد یا خیر؟! شاید کرانچار دوباره بتواند با سپاهان به نقطه رفیعی بازگردد. کرانچار در هفته‌های پایانی لیگ عملکرد درخشانی با مرد کروات داشت...

رویکرد مجدد سپاهان به زلاتکو کرانچار و بستن قرارداد تازه دو ساله‌ای با او نشان می‌دهد چرا استمرار این باشگاه اصفهانی در کسب نتایج و فتح جام‌های داخلی قدری کمتر از گذشته شده و به چه سبب بعد از سال 2007 هرگز به مراحل نهایی جام باشگاه‌های آسیا نرسیده است.

سه سال پیش که سپاهان با این مربی کروات قطع همکاری کرد دلایل مشخصی برای این قضیه عنوان نشد. یک قهرمانی و یک «دومی» در لیگ و یک جام حذفی کارنامه مردی در اصفهان بود که حتی تیم ملی کرواسی را هم هدایت کرده و در کشوری که مهد مربیان نامیده شده، در 15 سال اخیر یکی از 20 مربی اول به حساب آمده و جانشین خلفی برای امثال میروسلاو بلاژویچ تلقی شده است. امروز هم سران فعلی طلایی‌هایی اصفهان با لحاظ کردن همین مسائل اقدام به تمدید قرارداد موقتی وی کرده‌اند و این اقدام نشان می‌دهد سران قبلی باشگاه در زمان قطع همکاری با وی چه اشتباه عمده‌ای مرتکب شده‌اند و این را البته عملکرد خود این باشگاه می‌گوید.

در جمع «قدرت»‌های اصلی

کرانچار در سه فصل قبلی که در سپاهان کار کرد هیچ‌گاه تیمش را از جمع قدرت‌های اصلی فوتبال کشور خارج نساخت و در یک مقطع زمانی از علیرضا مرزبان هم که در فصل جاری مدتی سرمربی «خونه به خونه» بود، به عنوان دستیارش سود می‌جست.

عملکرد کرانچار در سپاهان و بخصوص افسوس یک قهرمانی دیگر از دست رفته در لیگ (که با گل به خودی و اشتباه مدافع این تیم به هدر رفت) همه و همه نشان می‌داد که سپاهان در رها کردن او مرتکب اشتباه شده است و هر چند با آمدن حسین فرکی به اصفهان کسب عنوان قهرمانی لیگ چهاردهم برای طلایی‌ها میسر شد اما آن بساط پایداری نداشت و نه ایگور استیماچ هموطن کرانچار برای آنها «مربی» شد و نه طبعا عبدا... ویسی که ایده‌ها و سلایقش با اصول رایج در باشگاه‌های بزرگ زمین تا آسمان تفاوت دارد.

آن کس که نمی‌داند

براساس این رفت و آمدها می‌توان پرسید چرا کرانچار رفت و به چه سبب او را بازگرداندند و آیا زمان کلان از دست رفته را می‌توان جبران کرد؟ کسب چهار برد و یک تساوی و تحمل فقط یک باخت در شش دیدار پایانی فصل اخیر لیگ برتر توسط کرانچار نشان داد او به سرعت با روال کار در تیم سابقش از نو آشنا شده و کلید حل مشکلات در دست او است. آن کسی که با قواعد کار کمتر آشنا نشان می‌دهد، باشگاه سپاهان است که مدت‌ها به عنوان تشکیلاتی‌ترین باشگاه کشور شناخته می‌شد اما در سال‌های اخیر آن قدر مدیرعامل و سرپرست و سرمربی عوض کرده که حتی یادآوری نام و اوصاف تمامی آنها نیز سخت می‌نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: