کد خبر: ۷۱۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۸
در نشست مشورتی دانشجویان و نخبگان بلوچ حامی روحانی:
نشست مشورتی دانشجویان و نخبگان بلوچ روز گذشته در ستاد اقوام و مذاهب روحانی برگزار شد.
حسین‌زاده: پیاده‌نظام وطن و سرنوشت خودمان هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نشست مشورتی دانشجویان و نخبگان بلوچ با حضور عبدالکریم حسین‌زاده رییس ستاد اقوام، مذاهب و ادیان حسن روحانی، جهانبخش خانجانی، حسینی استاندار سابق سیستان و بلوچستان، جواد امام مدیرعامل بنیاد باران در ستاد اقوام و مذاهب روحانی برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه دونفر از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی با اشاره به شرایط کشور بر حمایت قاطع خود از روحانی در انتخابات پیش‌رو تاکید کردند.

دعوت خانجانی از دانشجویان و نخبگان برای حمایت از گفتمان تدبیر و عقلانیت

همچنین جهانبخش خانجانی در این جلسه با اشاره به چالش‌های پیش‌رو کشور دانشجویان و نخبگان جامعه را دعوت به حمایت از گفتمان تدبیر و عقلانیت کرد.

جهانبخش خانجانی رییس کمیته تبلیغات و رسانه‌ای ستاد مرکزی دکتر روحانی در جلسه مشورتی نخبگان و دانشجویان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: وقتی ما در مسیر توسعه‌نیافتگی پیش می‌رویم، روحیه افسردگی و هرمان درجامعه نهادینه می‌شود و کشور با میلیاردها دلار سرمایه به سمتی سوق داده می‌شود که هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

اوبیان کرد: اگر می‌خواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید از عناصر متجاهر محض که به اندیشه‌های انسانی توجه نمی‌کند دوری کنیم و باید در این مسیر مفاهیم و ابزار توسعه را بشناسیم.

خانجانی با تاکید بر اینکه نباید فریب ظاهر و سرآب‌ها را بخوریم، تاکید کرد: مخاطب سخنان من مدیران نیستند بلکه شمایید که کشور برای اداره مسیر توسعه خود به شما نیازمند است. 

او ادامه داد: دانشجویان موتور محرک و تعالی کشور هستند و باید تلاش خود را برای اینکه این موتور را به کار بگیرند، دوچندان کنند.

خانجانی بیان کرد: ما کشوری جهانی سوم و توسعه‌نیافته هستیم و باید دولت‌ها و حاکمیت‌ها مسیر توسعه‌یافتگی را فراهم کنند.

او تاکید کرد: تمام آسیب ما در سال‌های گذشته از تصمیم‌گیری‌های عناصر غیرتوسعه‌یافته است و اگر درد و رنجی در سیستان و بلوچستان، خوزستان یا تهران مردم ما احساس می‌کنند، به دلیل آن است که عناصر غیرتوسعه‌یافته را در راس نشانده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه پرامید داشته باشیم باید مولفه‌های امید را در کشور توسعه دهیم و این با تفکری که با آزادی و انسانیت اعتقادی ندارد و به ارزش‌های انسانی اهمیتی نمی‌دهد میسر نمی‌شود.

رییس کمیته تبلیغات و رسانه‌ای ستاد مرکزی دکتر روحانی بیان کرد: توسعه یافتن یعنی اینکه به ذهن بالنده و پوینده انسان‌ها توجه شود و انسان‌ها را در حصار مرزها محدود نکردن و ما باید در این مسیر کسانی را انتخاب کنیم که هدفشان توسعه‌یافتگی است.

او خاطرنشان کرد: وقتی به سال‌های گذشته چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب توجه می‌کنیم متوجه می‌شویم یک طبقه متوسط توسعه نیافته چه مشکلاتی را در کشور جاری و ساری کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این سخن هانتینگتن که می‌گوید انقلاب‌ها پدیده‌های کمیابی هستند اما اصلاح‌طلبی از انقلاب کمیاب‌تر است، گفت: پدران و مادران شما در سال ۷۶ که هیچ امکان رسانه‌ای و اینترنتی و شبکه مجازی وجود نداشت حماسه‌ای را رقم زدند و تاکید کردند که ما حافظ منافع ملی هستیم و برای توسعه کشور تلاش می‌کنیم. شما نیز باید شرایط کنونی را درک کنید و بدانید که پشت این میزها رای جمع نمی‌شود، باید گیوه‌ها را بالا بکشید و به شهرها و روستاها بروید و از گفتمان امید و تدبیر برای مردم بگویید.

خانجانی همچنین در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر تلاش کنیم مطمئن باشید ۲۹ اردیبهشت در بهترین شرایط انتخابات را پیروز می‌شویم.

حسین‌زاده: باید احساس کنیم پیاده نظام وطن و سرنوشت خودمان هستیم

عبدالکریم حسین‌زاده در ادامه این جلسه اعلام کرد: هر شهروند مسئولیت‌پذیری بایستی در قبال وضعیت کشور احساس مسئولیت کند و فارغ از اینکه مشکلات و کمبودها چیست باید به وظیفه خود عمل کند. 

او خطاب به دانشجویان گفت: شاید درون قلب هر کدام از شما دردها و ناراحتی‌هایی باشد اما باید توجه داشته باشید که برای وطن باید تلاش کرد.

رییس ستاد اقوام، مذاهب و ادیان ادامه داد: زمانی که آلمانی‌ها، ‌فرانسه را اشغال کردن ژان‌پل‌سارتر شب‌ها در خانه تا صبح بیدار بود و روزنامه می‌نوشت و صبح‌ها به دست مردم می‌رساند و وقتی از او پرسیدند چرا چنین کاری می‌کند و چه فایده‌ای دارد، گفت من پیاده‌نظام خودم هستم، ‌ما نیز باید احساس کنیم پیاده‌نظام وطن و سرنوشت خودمان هستیم و در این مسیر گام برداریم.

رییس ستاد اقوام مذاهب و ادیان دکتر روحانی تاکید کرد: ما باید برای گفتمان سازی در راستای همزیستی و با هم بودن تمامی ایرانیان زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم. ما در قبال پرچم کشرومان که نماد سرزمینی مان است باید احساس مسئولیت کنیم. 

او تاکید کرد: مشارکت پذیری بالا و درگیر شدن تمام اقوام و مذاهب در تمام امور حس تعلق به سرزمینی را تشدید می کند و تعلق خاطر به خاک را شدت می بخشد.

حسین‌زاده با اشاره به شرایط بی‌ثباتی در دنیا خاطرنشان کرد: تنها چیزی که درحال حاضر برای ما می‌ماند حس تعلق‌خاطر به کشورمان است که باید در این ایام که ایام انتخابات است با حضور در پای صندوق‌های رای این حس تعلق‌خاطر به کشورمان را نشان دهیم. 

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید رای‌مان و صدایمان را در سبد رای گفتمانی بیندازیم که جایگاه واقعی ما را می‌داند. گفتمانی که بر این مساله تاکید دارد، هیچ ایرانی از دیگری برتری ندارد.

او تصریح کرد: آرزو می‌کنم انتخابات اخیر با خروج نهایی آنچه از صندوق‌های رای است تثبیت عقلانیت در این سرزمین باشد که بتواند پایه‌های اساسی مدنی را در کشور تثبیت کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه صدای دانشجویان و نخبگان و مردم ایران با رای آن‌ها که از هر گلوله‌ای تاثیرگذارتر است در روز ۲۹ اردیبهشت نشان داده خواهدشد، گفت: در این برهه تاریخی تنها گفتمان دقیق و سالم که ایران را به سمت یکپارچه‌سازی و تعالی انسان سوق می‌دهد، همان گفتمان تدبیر و عقلانیت است.

همچنین در ادامه این مراسم محمدباسط دورازهی نماینده مردم سراوان نیز گفت: استان سیستان و بلوچستان در انتخابات کشور رکورد دار است و این انتخابات برای مردم سیستان است و علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که داشته‌اند شرایط و موقعیت کشور را درک کرده‌اند.

او با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای بحث سواحل مکران خاطر نشان کرد: با تلاش های دولت در این زمینه ثبات در جامعه ایران را حفظ می کنیم و این مساله تاثیرات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای کشور دارد.

دورازهی با تاکید بر اینکه تلاش کنیم که به گذشته برنگردیم گفت: ما خوشحالیم که کرامت ایرانی در جهان بازگشته است و ماباید این مسیر را ادامه دهیم و در این راه از دولت تدبیر و امید حمایت کنیم.

حسینی: نباید انتظار داشته باشیم روحانی در فاصله زمانی کوتاهی مشکلات را حل کند

همچنین حسینی استاندار سیستان و بلوچستان در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: گفتمان تدبیر و عقلانیت در مقابل افراطی گری است و گفتمان راه در مقابل بی راهه است. 

استاندار سیستان و بلوچستان در دولت اصلاحات با بیان اینکه ما انتخابات را رقابت بین دو گفتمان می دانیم و نه جنگ و نزاع گفت: عزت یک منطقه و قوم وقتی در ایران معنا دارد که موجب تخریب اقوام دیگر نشود. همه ما باید بدانیم ایرانی هستیم و باید برای ایران تلاش کنیم.

حسینی حمایت از دولت تدبیر و امید را مهمترین وظیفه حال حاضر دانشجویان و نخبگان دانست و ادامه داد: انشاءالله قاطعانه و آگاهانه مسیر خود را در ۲۹ اردیبهشت انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، یکی از دانشجویان بلوچ تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به این که دولت روحانی در شرایطی که کشور با چالش‌های زیادی مواجه بود، سر کار آمد؛ گفت: نباید انتظار داشته باشیم که آقای روحانی در فاصله زمانی کوتاه مشکلات را حل کند. خوشبختانه دولت در همین فاصله کوتاه در حوزه زیرساخت‌ها در مناطق محروم فعالیت‌های خوبی داشت که باید از آن حمایت کنیم.

دانشجوی بلوچ دانشگاه شهید بهشتی نیز در این جلسه تاکید کرد: ثبات مدیریت در سطح کلان کشور باید از سوی دولت‌ها دنبال شود و خوشبختانه گفتمان عدالت‌محوری این مساله را مورد تاکید قرار داد و ما در این دولت شاهد فراهم آمدن زیرساخت‌هایی هستیم که مطالبه‌گری را ترویج می‌کند و همین که یک جوان بلوچ در چنین جلسه‌ای حضور می‌یابد و مطالبات خود را مطرح می‌کند، نشان میدهد که دولت تدبیر و امید تا چه اندازه به مطالبه‌گری جوانان اهمیت می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: