کد خبر: ۷۱۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۳۶۸
محمدعلی رامین:
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم با بیان اینکه هیات نظارت بر مطبوعات در همه دولت‌ها ثابت است، اظهار کرد: معاون مطبوعاتی در این هیات حق رای هم ندارد. حالا ممکن است شما محیطی ایجاد کنید که انگار او مسئول قلع و قمع معاونت مطبوعاتی بوده است.
هیات نظارت بر مطبوعات در همه دولت‌ها ثابت است/ معاون مطبوعاتی حق رای نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا  قرار بود که عصر امروز  مناظره علی شکوری راد دبیر حزب اتحاد ملت با محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شود که به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشکده علوم سیاسی به دلیل عدم اعطای مجوز برای حضور شکوری‌راد، در این مناظره به جای او، سعید شریعتی در مقابل رامین در مناظره شرکت کرد.

در ابتدای مناظره بیانیه ای از سوی دبیر انجمن اسلامی در تقبیح عملکرد یکی از دانشجویان این دانشکده در روز گذشته در برنامه تریبون آزاد و توهین او به زنان قرائت شد.

محمد علی رامین در ابتدای صحبت های خود در محل دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر کسی به هر علت یا ماموریتی کار خلافی انجام داد آیا باید آن را مستمسک نوشتن بیانیه کرد؟ گفت: صورت مساله را نباید تغییر داد. ما همه معتقد به نظامی هستیم که از دل انقلاب برخاسته و با آرمان‌های مشخص همه می‌خواهیم در خدمت ملت باشیم و بر اساس عقلانیت نه احساسات عمل کنیم. بیانیه برای کار کسی که غیر عقلانی برخورد کرده و توسعه آن اقدام به رقیب و جریان سیاسی مناسب نیست. کار یک نفر را نباید به یک جناح نسبت داد.   

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم درباره عملکرد دولت یازدهم در برخورد با نشریات منتقد گفت: کشور ما قانون دارد و این را نمی‌شود برای دولت‌ها تغییر داد. اگر هر دولتی باشد و جمعی کشور را به آشوب بکشند دولت باید با آنها مقابله کند. فرق نمی‌کند دولت چپ است یا راست.

او با بیان اینکه برای آرامش و نظم در جامعه قانون وجود دارد و هر کس خلاف این قانون حرکت کند باید جلوی آن ایستاد، اظهار کرد: گاهی قانون جلوی دولت‌ها را هم می‌گیرد چون دولت‌ها می‌خواهند کار غیر قانونی انجام دهند. قانون گرایی یکی از معیارهای تمدن ماست و نباید دنبال این باشیم که دولت‌ها را آزادی‌خواه یا مستبد بخوانیم. ما هیچ دولت مستبدی نداشتیم. از اول انقلاب گاهی دولت‌ها کاری می‌کنند که قانون در مقابل آشوب‌ها بایستند. این قانون است که ایستاده نه دولت.

معاون مطبوعات وزارت ارشاد دولت دهم ادامه داد: در هیات نظارت بر مطبوعات، هفت شخصیت حقیقی و حقوقی داریم که اینها مسئولیت دادن و یا سلب مجوز را بر عهده دارند. این هیات نظارت در همه دولت ها ثابت است. معاون مطبوعاتی در این هیات حق رای هم ندارد. حالا ممکن است شما محیطی ایجاد کنید که انگار او مسئول قلع و قمع معاونت مطبوعاتی بوده است.

سعید شریعتی در واکنش به بیانیه انجمن اسلامی گفت: قبل از اینکه اینجا بیایم این موضوع را در توییتر دیدم. متاسفم جوان ایرانی به نقطه‌ای از شوریدگی ذهنی تحت تاثیر فضای اطرافش می‌رسد که چنین کاری می‌کند .

در دولت گذشته بدیهی‌ترین اصول اخلاقی در سطوح اجرایی کشور زیر پا گذاشته شد

عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: در طول نهم و دهم بدیهی ترین اصول اخلاقی در سطوح اجرایی کشور زیر پا گذاشته شد. وقتی در مجلس فیلم غیر اخلاقی یک مسئول پخش شد، وقتی در مناظره عکس همسر کاندیدای رقیب را نشان می‌دهند و بگم بگم راه می‌اندازند نه ایشان بلکه مجموعه تفکر او این اقدامات را کردند و طبیعی است که این فضا بسیاری از جوانان ما را به انحطاط فکری کشاند و متاسفم که آن را نادیده می‌گیریم و به یک فرد نسبت می‌دهیم. معتقدم این سنتی است که در جاهای دیگر نفوذ می‌کند.

افشاگری و پرونده‌ سازی ابراز افرادی است که پایگاه اجتماعی ندارند

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: تحریک عواطف عمومی، افشاگری و پرونده‌سازی ابزار کسانی است که در افکار عمومی پایگاه درستی ندارند و می‌خواهند برای خود فضاسازی کنند.

شریعتی افزود: تاریخ مطبوعات در جمهوری اسلامی فراز و نشیب زیادی داشته و معاونان زیادی در این سمت قرار گرفته‌اند اما از جامعه مطبوعات یکی احمد بورقانی و دیگری آقای رامین هستند که در این سمت قرار گرفتتد. اما خاطره ای که از احمد بورقانی ماند و خاطره‌ای که از رامین مانده خیلی متفاوت است. خیل طرفداران این دو فضا را فراموش نمی‌کنند. یک فضا فضای گشایش و فضای دیگر فضای بستن و توبیخ است. الان همه از قانون می گویند. قانون جنبه آمرانه و حقوقی دارد که رفتار مردم و جامعه را پیش بینی می‌کند. دوستان ما در دولت گذشته به رفتار آمرانه توجه داشتند اما ما بیشتر به رفتار پیش بینی کننده قانون توجه داشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: