کد خبر: ۷۱۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
تعداد بازدید: ۳۰۷
دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: در شرایط کنونی روحانی بهترین گزینه ریاست جمهوری برای ایران است.
فاطمه هاشمی: روحانی بهترین گزینه برای رئیس جمهوری استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، فاطمه هاشمی رفسنجانی روز یک شنبه(17 اردیبهشت) در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان، اظهار کرد: در روزهای اخیر گاهی زمزمه تحریم انتخابات از افراد خاصی شنیده می‌شود اما باید بدانیم مقام معظم رهبری همواره بر حق الناس بودن رای مردم تاکید کرده‌اند و ما نباید در برابر این حق بی‌تفاوت باشیم.وی افزود: رای ندادن ما باعث می‌شود کسانی سر کار بیایند که برای آینده کشور مناسب نباشند و باید بدانیم هر رای در تعیین سرنوشت کشور تاثیرگذار است و کمک می‌کند فردی بهتر با آرای بیشتر انتخاب شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: امام خمینی همواره بر جمهوریت و اسلامیت تاکید داشته‌اند و جمهوریت به این معنا که آرای مردم در سرنوشت کشور تاثیرگذار است و  اسلامیت به معنای تبعیت از قوانین اسلام در حکومت بر مردم و بر این اساس انتخلابات در کشور شکل گرفت و بنیانگذاران انقلاب به طور مستمر بر آن تاکید کرده‌اند بنابراین باید از آن به عنوان فرصتی برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امام خمینی تاکید کردند نباید اجازه دهیم کشور به دست نااهلان بیفتد و باید به این مهم توجه داشته باشیم نااهلان در داخل کشور و در جمع ایرانیان هستند و جلوگیری از مدیرت نااهلان جز با رای مردم ممکن نخواهد شد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه رای همه مردم از قشر و هر مذهبی و با هر زبانی در انتخابات تاثیرگذار و ارزشمند است، بیان کرد: عده‌ای هستند که در هر زمان با بیان سخنانی در پی تقسیم بندی جامعه هستند و با بیان الفاظ خودی و غیرخودی، اقلیت و اکثریت، فقیر و غنی و امروز هم با بیان جامعه 4 درصدی و 96 درصدی سعی می‌کنند بر آرای مردم تاثیر بگذارند درحالی که در نظام جمهوری اسلامی همه اقشار با هر ن‍ژاد و مذهبی در تعیین سرنوشت کشور سهیم هستند و هیچ تبعیضی بین نژادها و گروه‌ها نیست و آرای سنی و شیعه، کرد و ترک و فارس همه ارزشمند است .

وی خطاب به دانشجویان نیز اظهار کرد: ممکن است در هر خانواده‌ای افرادی کم سواد و بیسواد حضور داشته باشند که دانشجویان به عنوان قشری آگاه که سایر افراد سخنان آنها را می پذیرند، باید بر آرای آنها تاثیرگذار باشند و به این افراد آگاهی ببخشند بنابراین دانشجویان در برابر این مهم وظیفه بزرگی دارند و اجازه ندهند صندوق‌های رای خالی بماند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: دانشجویان نباید به برنامه‌هایی نظیر نشست‌های انتخاباتی اکتفا کنند بلکه با صحبت با افراد مختلف باید افراد را در این خصوص که چرا رای می‌دهند و چرا باید به روحانی رای دهند، آگاه کنند.

وی ادامه داد: روحانی فرد ناشناخته‌ای نیست که در زمانی کوتاه مسئولیتی را پذیرفته باشد بلکه وی مبارزه را از اواخر دولت شاهنشاهی آغاز کرده بود و برای به ثمر رسیدن انقلاب، با بیان قوی و خوبی که داشته تاثیرگذار بوده است و پس از انقلاب نیز همیشه در برنامه های جنگ حضور داشته‌اند و هوش و ذکاوت خوبی در این مسئولیت داشته‌اند.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: روحانی نسبلت به مسئله هسته‌ای اشراف کامل دارد، مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را به خوبی درک کرده و با مسائل داخلی و خارجی آشنایی کامل دارد و در چهار سال اخیر نیز که رئیس جمهور بوده‌اند و قبل از آن نیز مدیر نهادی بوده است که همواره تصمیمات و برنامه‌های استراتژیک را تهیه و تدوین کرده است بنابراین بر همه مسائل کشور اشراف دارد .

وی ادامه داد: در چهار سال آتی نیز رئیس جمهور با برنامه ریزی برنام‌ها و تصمیمات چهار سال گذشته که تاکنون امکان اجرا نداشته است را فراهم می‌کند .

این فعال سیاسی با اشاره به مشکلاتی که روحانی در آغاز دولت یازدهم با آن روبرو بوده است، عنوان کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی مسئولیت خود را در عرصه‌ای حساس در ایران آغاز کرده بود و با سختی‌های زیادی مواجه بود اما می‌گفت آغاز دولت روحانی با مشکلات زیادی همراه بوده است که بسیار فراتر از آغاز مسئولت من بوده است.

وی تاکید کرد: دولت نهم و دهم مشکلات زیادی را در کشور به وجود آورده بود و به علت تحریم، کارخانه‌های زیادی تعطیل شد، فروش نقت به شدت کاهش یافته بود و روحانی با این وضعیت کار دولت یازدهم را آغاز کرد و بدتر از همه عدم همدلی است که اکنون در کشور وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی به برنامه‌های دولت یازدهم و تحقق آنها اشاره کرد و افزود: مهمترین برنامه دولت برجام بود که به ثمر نشست و با به ثمر نشستن این مهم درآمد نفتی کشور به قبل از تحریم‌های نفتی بازگشت و سقف تولید و صادرات نفت علیرغم مخالفان زیادی که داشت به قبل از تحریم‌ها برگردانده شد و این از کارهای بزرگ دولت روحانی و زیرساخت اقدامات بعدی دولت بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به آزادی به وجود آمده در فضای مجازی در دولت روحانی، گفت: فضای مجازی از کارهای بزرگ دولت بود که عده‌ای به دنبال جلوگیری از آن هستند اما روحانی در مقابل آنها ایستاده و اجازه نداده جلو فضای مجازی گرفته شود و اعلام کرد فضای مجازی از آزادی‌های ماست و اگر جلوگیری شود یعنی دیگر آزادی نداریم.

وی به امنیت امروز کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که در منطقه خاورمیانه هر روز جنگ و تخریب مشاهده می‌شود، در ایران امنیتی حاکم است که باید قدردان آن باشیم و البته این مهم نیز قابل توجه است که تصمیم‌گیری در این رابطه تنها بر عهده روحانی نبوده است.

هاشمی رفسنجانی در پایان یادآور شد: با توجه به پیشینه و چهار سال ریاست جمهوری، امروز بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ایران، روحانی است.

حاشیه‌های حضور فاطمه هاشمی رفسنجانی در دانشگاه کردستان

در پایان این برنامه فاطمه هاشمی رفسنجانی حاضر به پاسخگویی به سوالات دانشجویان نشد که این برخورد موجب ناراحتی و آشفتگی دانشجویان و موجب ایجاد تشویش در جلسه شد و باعث شد سخنرانی این فعال سیاسی اصلاح طلب ناتمام بماند.

وی اعلام کرد که سخنان دانشجویان را می‌شنود اما به آنها پاسخ نمی‌دهد چون در سخنرانی‌های قبلی‌اش به سوالاتی پاسخ داده شده که موجب نگرانی عده‌ای شده است.

در ادامه دانشجویان سوالات خود را مطرح کردند که گاهی با تخریب نیز همراه بود که موجب درگیری لفظی داتشجویان مخالف و موافق شد.

فاطمه هاشمی هم در این مورد عنوان کرد: دانشجویان نباید دو دستگی ایجاد کنند و ما به این برخوردها و تخریب‌ها عادت کرده‌ایم و آنچه مهم است حضور در پای صندوق‌های رای است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: