کد خبر: ۷۱۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
تعداد بازدید: ۱۶۴
در دیدار ظریف با وزیر کشور پاکستان مطرح شد؛
وزیر کشور پاکستان در دیدار با وزیر خارجه کشورمان گفت که آمادگی داریم در سطوح سیاسی، نظامی و تماس مقام‌های محلی مشکلات را حل کنیم و می‌خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ایران و پاکستان همواره در کنار یکدیگر خواهند ماند و با همکاری با یکدیگر مشکلات را حل خواهند کرد.
تاکید بر لزوم حل مشکلات مرزی و تعقیب و دستگیری گروه‌های تروریستیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان در  دیدار با «چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر لزوم حل مشکلات مرزی و مبارزه قوی با تروریست‌ها و تعقیب و دستگیری و مجازات گروه‌های تروریستی به ویژه عوامل جنایت هولناک نقطه مرزی میرجاوه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای مرزبان جمهوری اسلامی ایران شد، تاکید کرد.

چودری نثار علی خان نیز ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به خاطر شهادت مرزبان‌های کشورمان گفت: مناسبات دو کشور ایران و پاکستان فراتر از روابط عادی است و مردم دو کشور دارای روابط دیرینه هستند.

وی در ادامه گفت: نگاه مقام‌های پاکستانی به ایران منحصر به فرد بوده و همه آنها بر اهمیت روابط با ایران واقف هستند.

وزیر کشور پاکستان در خصوص حل مشکلات موجود گفت: آمادگی داریم در سطوح سیاسی، نظامی و تماس مقام‌های محلی مشکلات را حل کنیم و می‌خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ایران و پاکستان همواره در کنار یکدیگر خواهند ماند و با همکاری با یکدیگر مشکلات را حل خواهند کرد. طرفین همچنین قاچاق مواد مخدر، عبور غیر قانونی متجاوزان مرزی و اقدام‌های تروریستی را از نگرانی‌های مشترک دو کشور دانستند و مقرر شد این موضوع‌ها در کمیسیون مرزی مورد بررسی قرار گرفته و برای مقابله با این تهدیدها تصمیم‌گیری شود. طرفین همچنین با تاکید بر اهمیت مناسبات بر تماس و ارتباط بیشتر مقام‌های مسئول نظامی و امنیتی تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: