کد خبر: ۷۱۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۰
سعید آقایی از بازیکنانی است که خدمت سربازی‌اش در پایان این فصل به پایان می‌رسد و براساس قراردادی که دارد باید به گسترش فولاد برگردد.
مانع میلیاردی آقایی برای حضور در تیم برانکوبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: سعید آقایی از بازیکنانی است که خدمت سربازی‌اش در پایان این فصل به پایان می‌رسد و براساس قراردادی که دارد باید به گسترش فولاد برگردد. هر چند که مسوولان گسترش فولاد اعلام کرده‌اند رضایتنامه این بازیکن را داده‌اند اما شرط و شروطی که در ازای صدور این رضایتنامه گذاشته‌اند همچنان آقایی را به این باشگاه پایبند کرده است. براساس این شرط و شروط آقایی در ازای رضایتنامه‌اش باید مبلغ یک میلیارد و نیم به گسترش فولاد بپردازد و این بازیکن چکی به همین مبلغ را در ازای رضایتنامه به این باشگاه داده است. برهمین اساس ماندنش در تراکتورسازی یا رفتن به پرسپولیس در هر صورت منوط به مذاکراتی است که در همین راستا باید انجام دهد.

پرسپولیس سعید آقایی را می‌خواهد. پیشنهاد وسوسه کننده‌ای از سوی تیم قهرمان که می‌تواند برای هر بازیکنی سکوی پرتابی باشد برای روزهای خوب آینده. به همین خاطر است که در نظر اول شاید جدایی سعید آقایی و پیوستن به پرسپولیس محتمل ترین اتفاق در نقل و انتقالات تابستانی به نظر برسد. این احتمال قوی اما تا پیش از آن است که وضعیت خط دفاعی احتمالی پرسپولیس در فصل آینده را مورد بررسی قرار دهیم چراکه با توجه به خبرهای مطرح شده، پرسپولیس برای تقویت خط دفاعی اش به توافق‌هایی با شجاع خلیل زاده رسیده است که در این صورت او با توجه به علاقه برانکو، می تواند به یکی از سوگلی‌های سرمربی کروات پرسپولیس تبدیل شود و در کنار سید جلال، زوج دفاعی فیکس پرسپولیس را تشکیل دهند. با توجه به اینکه محمد انصاری فصل گذشته به عنوان دفاع چپ بازی می‌کرد، به احتمال فراوان بعد از حضور شجاع، دوباره به پست قبلی‌اش برمی‌گردد و به عنوان دفاع چپ در ترکیب پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

صادق محرمی و حسین ماهینی هم که دفاع راست‌های پرسپولیس هستند و اصلاً پست شان به سعید آقایی نمی‌خورد. با این شرایطی که خط دفاعی پرسپولیس دارد، سعید آقایی حتی در صورت پذیرفتن پیشنهاد پرسپولیس، شاید با نیمکت نشینی در این تیم مواجه شود. این در حالی است که در تراکتور او جایگاه فیکس خود را در ترکیب دارد و از همان تراکتور هم به تیم ملی رسیده و بدون شک شرایط خوبی در تراکتورسازی خواهد داشت.

در چنین شرایطی اول باید دید آیا باشگاه پرسپولیس می تواند قراردادی با آقایی ببندد که او بتواند چک یک و نیم میلیاردی اش را پاس کند یا تراکتور با توجه به محدودیتی که در زمینه جذب بازیکن دارد، با مبلغی بالاتر رضایت این مدافع را جلب خواهد کرد؟ یا اگر هیچ یک از این دو اتفاق نیفتد، شاید حتی آقایی تصمیم بگیرد به گسترش فولاد برگردد و برای این تیم بازی کند.

ضمن اینکه در این بین ابهام بزرگ تری درباره آقایی وجود دارد و آن این است که تراکتورسازی از امکان تمدید قراردادش می‌تواند درباره بازیکنان سرباز هم بهره ببرد یا نه؟ آیا بازیکنان سرباز هم مثل بازیکنان دیگر هستند که تمدید قرارداد با آنها مغایرتی با محدودیت‌های نقل و انتقالاتی تراکتور ندارد؟ و اگر آقایی بخواهد از پیشنهاد پرسپولیس صرف نظر کند، می‌تواند جایگاهش در تراکتورسازی را داشته باشد یا تراکتور را هم از دست خواهد داد؟

با همه این تفاسیر باید موضوع دیگری را هم در نظر داشته باشیم و آن سابقه موفق انتقال سروش رفیعی به پرسپولیس است. چرا که وقتی سروش رفیعی در آستانه پیشنهاد پرسپولیس قرار گرفته بود، بعضی معتقد  بودند که با وجود محسن مسلمان شاید رفیعی روزهای خوبی را در پرسپولیس نداشته باشد اما برانکو نشان داد که وقتی به بازیکنی اعتقاد داشته باشد، تا جایی که بتواند از او حمایت می‌کند. به همین خاطر اگر واقعاً نشان دهد که به سعید آقایی هم اعتقاد دارد، بعید نیست روزهای خوبی در انتظار این مدافع باشد.

به هر حال آنچه مسلم است اینکه در روزهای سختی که تراکتورسازی در نقل و انتقالات تابستانی پیش رو دارد، سعید آقایی با پیشنهاد پرسپولیسی اش می تواند یکی از گره‌های نقل و انتقالاتی این باشگاه باشد. باید دید آیا تراکتورسازان می‌توانند در مذاکرات پیش رو، آقایی را راضی به ماندن کنند یا نه؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: