کد خبر: ۷۱۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
تعداد بازدید: ۱۷۳
وزیر کشور با بیان اینکه برای افزایش حجم معادلات با پاکستان تا پنج میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است، گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری می تواند در تحکیم روابط دو کشور و تقویت همکاری‌های امنیتی و مرزی موثر باشد.
افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان منجر به تقویت همکاری‌های امنیتی و مرزی می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از نشست مشترک با عبدالقادر لاوچ وزیر ایالات مرزی پاکستان با بیان اینکه پیش بینی ما افزایش حجم مبادلات دو کشور تا پنج میلیارد دلار است، اظهار کرد:  برآورد و پیش بینی ما این است با همکاری یکدیگر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و توریستی و انرژی می‌توانیم حجم مبادلات را تا پنج میلیارد دلار  افزایش دهیم.

 وزیر کشور با ابراز امیدواری از اینکه دو کشور با همکاری یکدیگر بتوانند به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند، گفت:‌ ایران و پاکستان با مشترکات مرزی، فرهنگی، دینی و تاریخی و ظرفیت اقتصادی و تجاری می‌توانند شریک بسیار خوبی برای یکدیگر باشند.  

او تاکید کرد:  همکاری‌های اقتصادی و تجاری می تواند در تحکیم روابط دو کشور و تقویت همکاری‌های امنیتی و مرزی موثر باشد. توسعه پایدار شرق کشور در ایران یکی از محورهای اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران است از این رو فعالیت زیادی در حوزه انرژی، راه‌آهن، حمل و نقل، فولاد و پتروشیمی در منطقه شرق در حال افزایش است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه می‌توان ظرفیت همکاری‌های اقتصادی را در پنج بازارچه منطقه مرزی که به صورت مشترک با پاکستان داریم، افزایش دهیم گفت: دستگاه‌های اجرایی همه آمادگی لازم دارند و اختیارات کامل از دولت برای توافق همکاری با پاکستان دارند.

وزیر کشور گفت: امیدوارم بعد از تفاهم اصلی در کمیته‌های مختلف بتوانیم برنامه‌های عملیاتی و اجرایی را به سرعت پیاده و و در اجلاس بعدی که در پاکستان خواهد بود گزارش موفقیت‌ها را ارایه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: