کد خبر: ۷۱۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید: ۳۰۵
در ایام نوروز 96، خانه مردم شناسی بومیان کیش پذیرای 12 هزار و 321 گردشگر بود.
بازدید بیش از 12 هزار گردشگر نوروزی از میهمان نوازی خانه بومیان کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تعداد 12 هزار و 321  گردشگر نوروزی از تاریخ 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 از خانه مردم شناسی بومیان کیش بازدید کردند و با سبک زندگی بومیان کیش از 80 سال قبل تا امروز آشنا شدند.

میهمانان نوروزی در این خانه، علاوه بر آشنایی با آداب و فرهنگ بومیان کیش، با خرما و قهوه محلی پذیرایی شدند.

خانه مردم شناسی بومیان کیش، با قدمت 200 سال متعلق به مرحوم حاج عبدالله بن شاهین شخصیت معروف و محبوب کیش در 80 سال گذشته، تاجر مروارید و صاحب یکی از بزرگترین لنج های باد بانی آن زمان است که دارای 15 اتاق از جمله اتاق های مهمان مردان و زنان، اتاق های تابستانی و زمستانی، انبار خرما و محل استحصال شیره خرما، آشپزخانه، اتاق خواب،  مکتب خانه و حجله عروس می شود.

گفتنی است، این خانه پس از موافقت صاحب آن و اخذ مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین 1393 با هدف اشتغال زایی برای بومیان محله و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش با حفظ معماری سنتی و با استفاده از مصالح بومی باز سازی شد تا سبک زندگی بومیان کیش در این خانه برای آشنایی گردشگران به نمایش در آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: