کد خبر: ۷۱۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۹۰۶
مستندی تازه درباره بغدادی
روزنامه بریتانیایی «میرر» در گزارش تازه ای از ساخت مستندی تازه درباره بغدادی خبر داده است.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،این روزنامه می نویسد:«او رهبر گروهی با ۲۰ میلیون پوند سرمایه است و موعظه های پر از نفرتی را داشته و اعضای گروه اش را به انجام حملات انتحاری در سرتاسر اروپا دعوت کرده است. شواهد تازه ای در یک فیلم مستند درباره او ارائه شده اند. در این مستند اشاره شده است که ایاد جمیلی که گفته می شود معاون او بوده در حمله هوایی جنگنده های عراقی کشته شده است. گفته شده که او در نزدیکی مرز عراق با سوریه در روز جمعه کشته شده است. جمیلی یک افسر اطلاعاتی تحت حکومت صدام حسین بود و در گزارش تلویزیونی از او به عنوان وزیر فرمانده دوم جنگی داعش یاد شده است. 

 میرر اشاره می کند که به نظر می رسد که بغدادی در موصل در محاصره است و خلافت خودخوانده او که در مسجد اصلی آن شهر در سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام شد در حال فروپاشی است. 

این روزنامه می نویسد:«به نظر می رسد که خلافت خودخوانده این خلیفه ۴۵ ساله هر چه زودتر در حال پایان باشد. سوفیا عماره مستندساز مراکشی نشان می دهد که چگونه نیروهای واحدهای عملیاتی امنیتی عراق تنها چند دقیقه پیش از آن که بتوانند بغدادی را دستگیر کنند او را از دست دادند. این روزنامه اشاره می کند که بغدادی مانند صدام در یک زیرزمین مخفی شده بود که قابل دسترسی از طریق یک ورودی مبدل بود که با کاشی کاری کف یک اتاق استتار شده بود. 

این مستند نشان می دهد که مخفی گاه او در شمال بغداد بوده است و قبل از ورود سربازان فرار کرده است. در آن جا انباری از تسلیحات، اسناد و پرچم های داعش وجود داشته اند. بغدادی از زمان انتشار فیلمی از خود در مسجد جامع موصل در جولای ۲۰۱۴ میلادی به این سو در انظار عمومی دیده نشده است. 

این روزنامه بریتانیایی در ادامه اشاره می کند که علیرغم بمباران های متعدد تحلیلگران بر این باورند که او زنده باقی مانده است. پیش تر گفته شده بود که در جریان حمله ای هوایی در مارس سال ۲۰۱۵ میلادی بغدادی به شدت زخمی شده است. با این حال، در مستند جدید ادعا می شود که او در نزدیک مرز عراق و سوریه مخفی شده است. ارزیابی این مستند در نتیجه تماس های مستندساز با دوستان دوران کودکی بغدادی، همسر سابق او و چند برده جنسی بوده اند. 
در این مستند او به سراغ سوزان رفته است او می گوید خانه بغدادی تبدیل به روسپی خانه ای بزرگ شده بود. او گفته است که روبط جنسی در تمام زمان ها در جریان بود. او می گوید که همسران بغدادی بر سر این که کدام یک بیش از دیگری ارایش کند با یکدیگر رقابت می کردند. او می گوید:«اعضای داعش دختران را برای او می آوردند تا با آن ها رابطه جنسی داشته باشد. او در خانه اش مانده بود و هرگز برای نبرد بیرون نرفت». 

در این مستند اشاره شده است که کسانی که بغدادی را از کودکی می شناخته اند می گفتند او در بچگی فردی متفاوت بوده است. او از خانواده ای فقیر در حومه شمال بغداد می آمد. در فوتبال استعداد داشته و با نام مستعار «مارادونا» از او یاد می شده است. یکی دیگر از کسانی که او را می شناخته گفته که بغدادی خجالتی و خنده دار و پسری خوب بود. او گفته است که بغدادی در عراق دوران صدام در رویای تبدیل شدن به یک وکیل بود اما نتوانست نمره های خوبی کسب کند او خواست عضو ارتش عراق شود ولی بار دیگر از سوی حکومت دست رد به سینه اش زده شد. 

در بخش دیگری از مستندی که هفته گذشته از تلویزیون فرانسه پخش شد سجا همسر سابق داعش موافقت کرد تا درباره او صحبت کند. او می گوید که مدت زمان اندکی با بغدادی در بغداد زمانی که او یک روحانی مسلمان بود ازدواج کرده بود و اصرار دارد که هرگز او را دوست نداشته است. 

او می گوید که بغدادی از سرکار خود در دانشگاه به خانه می آمد شام را تنهایی می خورد و از گربه اش مراقبت می کرد. یکی از فرزندان بغدادی که از سجا است و هاجر نام دارد نه ساله است او به همراه مادرش تحت محافظت امنیتی به سر می برند. او که در این فیلم با تفنگ بادی اش بازی می کند تنها می داند که پدرش مردی بد است اما هویت واقعی او را نمی داند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: