کد خبر: ۷۱۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۲۶۵
ظریف در جمع خبرنگاران:
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بیش از ۸۴ هیات سیاسی در سال ۹۵ به ایران آمدند
بیش از ۸۴ هیات سیاسی در سال ۹۵ به ایران آمدندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای سخنانم، فرارسیدن سال نو و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه هم‌وطنان، بانوان و مادران و به ویژه مادران و همسران شهدا تبریک عرض می‌کنم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین عملکرد وزارت امور خارجه در سال ۹۵ چه بوده است؟ گفت: سال گذشته، سال بسیار پرکاری برای وزارت امور خارجه بود. در این سال، من ۵۷ سفر به کشور و مناطق مخالف داشتم که این سفرها بیشتر به کشورهای آسیایی و آفریقایی بود. البته در این سال، هم به امریکای لاتین هم سفر کردم.

او ادامه داد:  ما همواره گفته‌ایم که سیاست خارجی، باید سیاستی همه‌جانبه‌نگر باشد. به همین دلیل اصرار داشتیم در نگرش همه‌جانبه به سیاست خارجی، کشورهای همسایه و مسلمان و کشورهایی که دارای دیدگاه‌های مشابه و همسو با ما هستند، باید در سیاست خارجی ما مدنظر باشند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه بیش از سفر من به کشورهای مختلف، سفرهایی بود که هیات‌های عالی‌رتبه از کشورهای مختلف به ایران آمدند، اظهار داشت: بیش از ۸۴ هیات سیاسی در سال ۹۵ به ایران آمدند. همچنین تعدادی زیادی ازهیات‌های اقتصادی هم در این سال به ایران آمدند.

ظریف با یادآوری مجدد اینکه سال ۹۵، سال پرکاری برای وزارت خارجه بود، تصریح کرد: مهمترین موضوعی که دستگاه دیپلماسی در سال ۹۵ با آن روبه‌رو بود، اجرای برجام بود. همان گونه که بارها گفته شده است، برای اجرای برجام زمان زیادی را صرف کردیم.

او با بیان اینکه بدعهدی‌های امریکا برای ما قابل پیش بینی بود، خاطرنشان کرد: آن مسئله، این ضرورت را ایجاب می‌کرد تا برای گرفتن هر یک از حقوق‌مان که در برجام در کاغذ آن را گرفته بودیم و با اجرایی شدن برجام، امریکایی‌ها آن را در کاغذ انجام داده بودند، اقدام کنیم و فشار بیاوریم و در صحنه دیپلماتیک حضور داشته باشیم.

وزیر امور خارجه افزود: شما مشاهده کردید که حدود ۹ ماه طول کشید تا امریکایی‌ها را به این نقطه بکشانیم که مجوزهای فروش هواپیما به ایران را صادر کنند. همین مقدار زمان برای تضمین آنکه بیمه‌ها از سقف لازم استفاده کنند، صرف شد.

ظریف با اشاره به تلاش‌های وزارت نفت ابراز داشت: با تلاش‌هایی که در صنعت نفت صورت گرفت، در آن حوزه توانستیم هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ بین‌المللی، علاوه براینکه سهم خود را از بازار نفت بازپس بگیریم بلکه قیمت را هم حفظ کنیم و در این زمینه، مرهون دیپلماسی نفتی برادران‌مان در وزارت نفت هستیم.

او با بیان اینکه در دی ماه سال گذشته حدود یک میلیون بشکه نفت با قیمت زیر سی دلار می‌فروختیم، عنوان کرد: خوشبختانه امروز دو میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت با قیمت بالای ۵۰ دلار می‌فروشیم که این توفیق بسیاری جمهوری اسلامی ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: