کد خبر: ۷۱۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۱۹۴
«باسو فوجیتا» یکی از ساکنان سابق فوکوشیما که اکنون در رستورانی در توکیو کار می‌کند می‌گوید که جوانان قصد بازگشت ندارند چرا که آنجا نه شغلی وجود دارد نه اموزش و پرورشی برای کودکان. او می‌گوید حتی خاک فوکوشیما هم آلوده شده و آنجا دیگر جای زندگی نخواهد شد.»
خبرگزاری‌های بین‌المللی همزمان با ششمین سالگرد نشت مواد رادیو اکتیو در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به دلیل وقوع زلزله و سونامی، گزارش‌هایی را در این‌باره منتشر کرده‌اند. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، گفته می‌شود که ساکنان سابق فوکوشیما در حال بازگشت تدریجی به آن منطقه هستند. با این حال، خبرگزاری «رویترز» گزارش داده که تنها ۲۱.۵۰۰ نفر از ساکنان اصلی برای بازگشت برنامه‌ریزی کرده‌اند. از نوامبر افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند اجازه دارند شب‌ها را در آن شهر سپری کنند اما تا پایان ماه مارس محدودیت‌ها برطرف خواهند شد.

 با این حال، خبرگزاری رویترز اشاره می‌کند که به نظر نمی‌رسد شهر مانند سابق شود و تشعشعات تا حدی باقی خواهند ماند. 

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از جمعیت ساکن سابق فوکوشیما (۵۳ درصد) حاضر به بازگشت نیستند. این نظرسنجی در ماه سپتامبر گذشته انجام شده بود. آنان نگرانی‌هایی درباره احتمال تکرار حادثه‌ای مشابه و عدم امنیت نبروگاه هسته‌ای و تشعشعات رادیو اکتیو آن را دارند. بیش از سه چهارم از کسانی که در سن ۲۹ سالگی یا کمتر هستند قصد بازگشت ندارند. این بدان معناست که بخش عمده‌ای از فوکوشیما را در آینده افراد مسن تشکیل خواهند داد و تا حد زیادی آنجا عاری از کودکان خواهد بود. «باسو فوجیتا» یکی از ساکنان سابق فوکوشیما که اکنون در رستورانی در توکیو کار می‌کند می‌گوید که جوانان قصد بازگشت ندارند چرا که آنجا نه شغلی وجود دارد نه اموزش و پرورشی برای کودکان. او می‌گوید حتی خاک فوکوشیما هم آلوده شده و آنجا دیگر جای زندگی نخواهد شد.»

دکتر یوجی کیمورا گزارش داده که در اواخر این ماه بیمارستانی با کارکنان و پزشکان افتتاح خواهد شد. شهردار نیز امیدوار است که تلاش برای بازسازی به اشتغال‌زایی کمک کند. یکی از صاحبان کارخانه تولید چوب در آنجا می‌گوید که فروش‌اش اکنون یک دهم سابق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: