کد خبر: ۷۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۲
گزارش تفحص شهرداری سه‌شنبه قرائت می‌شود؛
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص لزوم چاپ و توزیع گزارش تفحص شهرداری تهران حداقل ۲۴ ساعت پیش از قرائت در صحن، از به تعویق افتادن زمان قرائت این گزارش تا روز سه‌شنبه خبر داد.
تعویق در قرائت گزارش تفحص شهرداری تهران؛ دیرکرد کمیسیون عمران یا تعلل هیات رییسه مجلسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، درحالی که در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، قرائت گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دستورکار جلسه امروز پارلمان قرار گرفته بود، درنهایت به دلائل آیین‌نامه‌ای این کمیسیون در ارائه گزارش به هیات رییسه مجلس از دستور کار خارج شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به زمان ارائه این گزارش به مجلس، اعلام کرد: باتوجه به این‌که تبصره ۴ ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد کلیه گزارش‌هایی که در جلسه علنی مطرح می‌شوند، حداقل باید ۲۴ ساعت قبل از قرائت، تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: گزارش کمیسیون عمران دیروز بعد از ظهر در اختیار نمایندگان قرار گرفته و هنوز مهلت ۲۴ ساعته طی نشده است.

علی لاریجانی در واکنش به این گفته قاضی‌زاده، اعلام کرد: بنابر این لازم است آیین‌نامه داخلی مجلس را رعایت کنیم و قرائت گزارش مربوط به تفحص شهرداری را به جلسه روز سه‌شنبه موکول کنیم.

بی‌اطلاعی رییس کمیسیون عمران از علت تعویق در قرائت گزارش تفحص شهرداری تهران

این درحالی بود که محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر این‌که علت به تعویق افتادن قرائت گزارش بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، دیرکرد این کمیسیون در ارائه گزارش به هیات رییسه بوده یا هیات رییسه مجلس در چاپ گزارش تفحص از شهرداری تهران و توزیع آن میان نمایندگان نمایندگان تعلل کرده، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

علیرضا رحیمی نماینده تهران و ازجمله متقاضیان این تفحص نیز در پاسخ به سوال مشابه، گفت: مشکل آیین‌نامه‌ای منجر به این مسئله شد اما اعلام نکردند که توضیحی درخصوص علت فنی این مسئله ارائه نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: