کد خبر: ۷۱۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
تعداد بازدید: ۳۶۰
امشب می‌تواند برای فوتبال‌دوستان ایرانی شب ویژه‌ای باشد، مشروط بر اینکه سردار آزمون «سردار» قلوب ورزش‌دوستان کشورمان دروازه منچستریونایتد را هم در ادامه مسابقات لیگ فوتبال اروپا با شیرینی هر چه بیشتر بگشاید.
سردار در چشم مورینیوبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: امشب می‌تواند برای فوتبال‌دوستان ایرانی شب ویژه‌ای باشد، مشروط بر اینکه سردار آزمون «سردار» قلوب ورزش‌دوستان کشورمان دروازه منچستریونایتد را هم در ادامه مسابقات لیگ فوتبال اروپا با شیرینی هر چه بیشتر بگشاید.

واژه «هم» به این خاطر مورد استفاده قرار می‌گیرد که سردار امسال در دور مقدماتی و سپس مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز دروازه چهار «بزرگ» کلاسیک فوتبال اروپا را باز کرد. او این کار مهم و بزرگ را با گل زدن به تیم‌های آژاکس هلند، اندرلشت بلژیک، بایرن مونیخ آلمان و اتلتیکومادرید اسپانیا انجام داد و پس از حذف شدن و ارجاع روستوف روسیه به «لیگ اروپا» یعنی دومین جام عمده این قاره، گلزنی‌اش را طی رویارویی این تیم با اسپارتاپراگ چک در مرحله یک‌شانزدهم نهایی استمرار بخشید که شاید نام و اعتبار این تیم چکی با شرایط و ویژگی‌های چهار بزرگ کلاسیکی که وصف‌شان آمد برابری نکند (که قطعا نمی‌کند) اما آزمون را در مسیر گلزنی در اروپا که پروسه بسیار مهمی است، حفظ کرد.

حالا امشب بازی با منچستریونایتد در مرحله یک‌هشتم نهایی این پیکارها در پیش است که پاداش حذف شدن اسپارتاپراگ به دست روستوف و محصول غلبه منچستری‌ها بر سنت اتین فرانسه در مرحله قبلی است. دیدار امشب مسابقه رفت دو تیم محسوب می‌شود و چون محل انجام آن شهر روستوف است، بخت و مجال سردار برای گلزنی در آن اندک نیست. مهارت ذاتی و آرامش طبیعی آزمون که او را از استرس‌ها و نزول‌ها مصون نگه داشته، سلاح اول وی و مساله‌ای است که احتمال توفیق او را در دیدار امشب بیشتر می‌کند.

در چنین دیداری سردار با اسطوره دوران نوجوانی‌اش ملاقات و رقابت می‌کند. وی همواره گفته است که زلاتان ابراهیموویچ غول فوتبال سوئد از بازیکنان محبوب و الگوهای کاری وی بوده و سال‌ها بازی‌اش را دیده و از او الگوبرداری کرده است. این از بخت سردار و شاید هم  ‌بازی‌های روزگار است که زلاتان درست در این فصل و پس از سال‌ها بازی در تیم‌های متعدد و بارها باشگاه عوض کردن سر از منچستر دربیاورد و در این تیم پرطرفدار انگلیسی نیز با زدن 27 گل در چارچوب چهار جام مختلف کاملا موفق جلوه کند.

زلاتان که در 36 سالگی نیز روپا و قدرتمند است، در دیدار اوایل هفته منچستر برابر بورن موث در لیگ برتر انگلیس طی یک درگیری درون 18 قدم با آرنج به صورت مدافع حریف زد و در نتیجه سه هفته از شرکت در مسابقات داخلی انگلیس محروم شده است ولی این لزوما واقعه خوبی برای روستوفی‌ها نیست زیرا این معنا را می‌دهد که وی از دوشنبه – روز اعلام محرومیتش – تمام هم و غم خود را روی دو مسابقه رفت و برگشت با روستوف در صحنه فوتبال اروپا گذاشته و می‌داند که نه اجازه همراهی منچستر در دیدار بزرگ هفته آینده‌اش با چلسی در جام حذفی انگلیس را دارد و نه می‌تواند در دو مسابقه بعدی شیاطین سرخ در لیگ برتر انگلیس به میدان آید.

منچستر امثال راشفورد، هره‌را، والنسیا، مارسیال و البته پوگبا و رونی را هم برای استفاده برابر روستوف در اختیار دارد اما از یک سو خط دفاعی‌اش به رغم حضور فیل جونز، کریس اسمالینگ، دیلی بلیند و اریک بایلی که آخری یک مهره فرانسوی دستچین شده توسط سرمربی مشهور و خبرساز یونایتد – ژوزه مورینیو – است لغزش‌های آشکاری دارد و از جانب دیگر وابسته شدن بیش از حد شیاطین سرخ به شخص ابراهیموویچ قابلیت‌های تهاجمی سایر نفرات تیم را کاهش داده است.

سردار که اوایل این هفته در دیدار روستوف با تومسیک قعرنشین لیگ روسیه دو گل زد و یک پاس گل داد تا روستوف 6 بر صفر برنده شود می‌تواند پنج‌شنبه شب با استفاده از این عدم توازن‌ها دروازه داوید دخیا را هم فرو ریزد و فصل درخشان خود را طلایی‌تر کند و در حضور قهرمان محبوبش (زلاتان) که 12 سال از او مسن‌تر است، این نکته را فریاد کند که نه تنها فردا بلکه امروز هم تا حد زیادی متعلق به جوان‌ترها است. این شبی است که شاید برای فوتبال ایران دقایق ویژه‌ای را رقم بزند و چیزی همانند دوئل فصل باشد و «آقای خاص» فوتبال جهان را هم به جمع پرشمار تحسین‌کنندگان «آزمون» بیفزاید و این توفیق اندک و کوچکی نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: