کد خبر: ۷۱۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۳۲۳
شواهد و اخبار حکایت از ورشکستگی نسبی سلطان فوتبال برزیل و جهان دارد.
چوب حراج پله به گنجینه افتخاربه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شهروند: شواهد و اخبار حکایت از ورشکستگی نسبی سلطان فوتبال برزیل و جهان دارد. به همین دلیل پله در آخرین سری عملیات جذاب به حراج گذاشتن افتخارات فوتبالی‌اش باز هم دست به دامن حراجی لندن شده تا از این طریق هم خود پول خوبی به جیب بزند.

جام ژول‌ریمه

گران‌ترین جنس قابل خرید در دور آخر حراج افتخارات پله، جام ژول ریمه است. این تندیس به احترام ابداع‌کننده جام‌جهانی ١٩٣٠، ژول‌ریمه نامیده شد و طبق قرار قبلی برای همیشه به قهرمان ٣ دوره جام یعنی برزیل ‌سال ١٩٧٠ تعلق گرفت. پله به دلیل نقش‌آفرینی در هر ٣ قهرمانی، یک مدل از اصل این تندیس را در اختیار دارد. او حالا قصد فروش این جنس قیمتی را دارد و گفته می‌شود تندیس ژول ریمه به‌عنوان گران‌ترین جنس حراجی بین ٢٨١ تا ٤٢٠‌هزار پوند قیمت‌گذاری شده است.

مدال‌ها و کفش رویایی

اگر در حراجی اخیر لندن بین ٦٨ تا ١٣٦‌هزار پوند هزینه کنید، می‌توانید مدال‌های قهرمانی پله در جام‌های جهانی ١٩٥٨، ١٩٦٢ و ١٩٧٠ هم با ٦٤ تا ١٣٦‌هزار پوند به‌دست بیاورید. فیلم فرار به سوی پیروزی، محصول ‌سال ١٩٨١ با نقش‌آفرینی پله سیار پرفروش شد. او، حالا یک جفت‌کفش‌های مشکی که در سکانس آخر در یک اردوگاه کار اجباری با آن گلی دوچرخه‌ای به ثمر رساند را با قیمت ٥‌هزار و ٥٠٠ پوند به فروش گذاشته است.

توپ، پیراهن و شال‌گردن

توپی که پله در بازی روز ١٩ نوامبر ١٩٦٩ به‌عنوان هزارمین گل رسمی در هیبت مهاجم تیم سانتوس وارد دروازه واسکودوگاما کرد، ٢٨‌هزار تا ٤٢‌هزار پوند قیمت‌گذاری شده است. همچنین یکی از پیراهن‌های سبزرنگ پله در تیم کاسموس نیویورک هم هفت‌هزار پوند قیمت دارد. شال گردن مخصوص قهرمانی برزیل در جام‌جهانی ١٩٥٨ نیز ١٤‌هزار پوند قیمت دارد.

انگشتر ٢٤‌هزار پوندی

٢٤‌هزار پوند، قیمت انگشتر قهرمانی پله با تیم نیویورک کاسموس در‌سال ١٩٧٧ ارزیابی شده است. نشان ویژه‌ای که اکیپ به نشانه انتخاب به‌عنوان ورزشکار برتر قرن گذشته به پله اهدا کرد هم در زمره اجناس حراج شده است و به قیمت ٢٠‌هزار یورو به فروش خواهد رسید. مدالی با طرح جت که شرکت رولز رویس ٦‌سال پیش به پاس احترام مدالی به پله تقدیم کرد هم نامش در لیست حراجی به چشم می‌‌خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: