کد خبر: ۷۰۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۸
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سوئد در حافظه تاریخی ایرانیان از تصویر مثبت و شایسته ای برخوردار است، گفت: حضور سوئد در جمع اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل فرصتی است تا از ظرفیت آن بعنوان کشوری چند جانبه گرا و میانه رو در حل و فصل درگیری ها در منطقه و جهان و ایجاد ثبات استفاده شود و قطعنامه ۱۳۲۵نیز در زمینه حضور زنان در پروسه صلح و امنیت در جهان مورد توجه جدی قرار گیرد.
اجرای کامل برجام مستلزم تعهد همه طرفین توافق استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در دیدار استفان لوفون نخست وزیر سوئد با اشاره به روند رو به رشد روابط و مناسبات تهران استکهلم بویژه بعد از توافق برجام اظهار داشت: ترکیب هیات همراه نخست وزیر سوئد نشان دهنده عزم جدی این کشور برای گسترش روابط  با ایران است و معتقدیم تبادل هیات های مختلف بین دو کشور یکی از راه های ایجاد روابط  مستقیم میان دو ملت است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با قدردانی از مواضع متعادل سوئد در جریان مذاکرات هسته ای کشورمان ، خاطرنشان کرد: برجام می تواند الگو و الهام بخش برای حل و فصل مشکلات دیگری باشد که امروز در سطح جهان و منطقه شاهد آن هستیم .

مولاوردی تاکید کرد: اجرای کامل برجام مستلزم تعهد همه طرفین به این توافق است . جمهوری اسلامی ایران صادقانه وارد این مذاکرات هسته ای شده و به تمام تعهدات خود در یکسال گذشته عمل کرده است.

وی همچنین با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه زنان و خانواده بین ایران و سوئد گفت: امیدوارم با اجرای کامل این سند همکاری و تعریف برنامه های مشخص و با تبادل تجربیات بتوانیم گام های مفید و جدی در راستای ارتقاء وضعیت زنان برداریم و حضور قابل ملاحظه ایرانیان در سوئد نیز می تواند زمینه مناسبی برای توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور باشد.

استفان لوفون نخست وزیر سوئد نیز در این دیدار، مذاکرات و سفر خود به تهران را بسیار سازنده و مفید توصیف کرد و اظهارداشت: این سفر اراده سوئد و عزم ما را برای تحکیم روابط  با جمهوری اسلامی ایران اثبات می کند و امیدواریم شاهد آینده خوبی در روابط  دو کشور باشیم.

نخست وزیر سوئد گفت که مصمم هستیم حجم تعاملات تجاری خود را با ایران به قبل از اعمال تحریم ها برسانیم و امیدواریم با اجرای توافقات انجام شده بین دو کشور بتوانیم روابط پایدار و خوبی را ایجاد کنیم .

استفان لوفون خاطرنشان کرد: سوئد از اجرای کامل توافق برجام حمایت می کند و تمامی تلاش خود را برای اجرای آن و ایجاد روابط مالی و بانکی بکار می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: