کد خبر: ۷۰۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۱۹۳
کدخدایی
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: انسجام و وحدت ملی بر اساس احترام به قانون اساسی و رعایت قوانین موضوعه و همچنین پیروی از فرامین مقام معظم رهبری است.
بهترین راه برای وحدت و آشتی ملی تمسک به قوانین موضوعه است/ رسیدگی به «استفساریه نظارت مستمر» در جلسه این هفته شورای نگهبانبه گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به مصوبه اخیر مجلس برای تغییر زمان ثبت نام انتخابات شهر و روستا و اظهارات وزیر کشور مبنی بر توافق وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی در خصوص ثبت‌نام انتخابات شوراها موضع شورای نگهبان چیست، گفت: شورای نگهبان در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا دخالتی ندارند و اظهارات وزیر کشور هم بر اساس توافق و رایزنی‌های مجلس و وزارت کشور بوده است.

او ادامه داد: البته مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای هم در این رابطه داشته است که به شورای نگهبان ارسال شده و اگر در دستور بررسی قرار بگیرد، نتایج آن اعلام می‌شود ولی این مصوبه هم‌اکنون در دستور کار نیست.

خبرنگاری پرسید نتایج بررسی شورای نگهبان نسبت به طرح قانون استفساریه نظارت پس از برگزاری انتخابات چیست، سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: این مصوبه به دست ما رسیده است ولی رسیدگی به آن در دستور کار این هفته شورای نگهبان است.

او در پاسخ به این سوال که در صورت رد این قانون از سوی شورای نگهبان آیا این طرح به مجلس می‌رود یا به مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: مجلس حق دارد که نسبت به مصوبات خود پافشاری کند و در صورتی که این مصوبه در شورای نگهبان تایید نشود و مجلس بخواهد نسبت به مصوبه خود پافشاری کند طرح مذکور برای رسیدگی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

خبرنگار ایلنا در ادامه این موضوع را از کدخدایی پرسید که در صورت تایید این قانون از سوی شورای نگهبان آیا مینو خالقی نماینده منتخب اصفهان که به دلیل رد صلاحت او پس از برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان امکان ورود به مجلس دهم را پیدا نکرد می‌تواند به خانه ملت راه یابد، که سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: همان طور که قبلا هم گفته‌ایم قانون عطف به ماسبق نمی‌کند.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مسئولان نظام و فعالان سیاسی روز گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن بر مساله اتحاد و انسجام ملی و ضرورت آشتی ملی سخن گفتند که بعضا برخی از کدورت‌ها را به دلیل نحوه رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان برشمردند . شورای نگهبان برای ایجاد آشتی ملی و افزایش انسجام در کشور چه رویه‌ای را در پیش خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: انسجام و وحدت ملی بر اساس احترام به قانون اساسی و رعایت قوانین موضوعه و همچنین پیروی از فرامین مقام معظم رهبری است.

کدخدایی افزود: شورای نگهبان هم در این چارچوب عمل می‌کند و به نظر ما بهترین راه برای اتحاد و انسجام و آشتی در کشور تمسک به قوانین موضوعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: