کد خبر: ۷۰۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
تعداد بازدید: ۳۲۸
سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در پایان راهش؛ با حواشی و اعتراضات زیادی همراه بود تا آنجا که وزیر ارشاد از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به اعتراضات فیلمسازان خبر داد و البته تاکید کرد اعتراضات آنها را وارد نمی‌داند.
به گزارشاختتامیه جشنواره فیلم فجر آغاز شد خبرداغ به نقل از  ایلنا،  سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در پایان راهش؛ با حواشی و اعتراضات زیادی همراه بود تا آنجا که وزیر ارشاد از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به اعتراضات فیلمسازان خبر داد و البته تاکید کرد اعتراضات آنها را وارد نمی‌داند. رپیس سازمان سینمایی هم گفت؛ اصلا قرار نیست کمیته‌ای تشکیل شود تا در داوری‌ها دخالت کند بلکه کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا بعداز جشنواره آن را آسیب‌شناسی کند.

مراسم اختتامیه با حضور سینماگران، اهالی رسانه، مدیران و مدیران فرهنگی کشور دقایقی دیگر آغاز می‌شود.
 

اجرای این مراسم را احسان کرمی برعهده دارد.

۱۸:۳۰/ خبرنگاران جایگاه خود را از دست دادند

مراحل آماده‌سازی سالن برج میلاد برای اختتامیه جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر به دقایق پایانی خود می‌رسد. در ابتدای این مراسم و درحالیکه جایگاه ویژه‌ای برای خبرنگاران درنظر گرفته شده؛ اما در ابتدای همین مراسم جایگاه خبرنگاران از آنها پس گرفته شد و به‌جای آنها ماموران شهرداری و مدیران شهری به آن جایگاه هدایت شدند. درعوض خبرنگاران به انتهای سالن هدایت شدند و این درحالی بود که رفتار ماموران برج و برگزارکنندگان از همان آغاز با خبرنگاران شایسته نبود.

۱۹:۰۱/مهمان ویژه اختتامیه از راه رسید

اختتامیه جشنواره سی و پنجم یک مهمان ویژه دارد: محمدجواد ظریف. مرد اول سیاست خارجی ایران که محبوبیت زیادی در میان اهل هنر و اندیشه دارد و چه بسا اگر نبود حضورهای گاه و بی‌گاه او، رویارویی هنرمندان و صاحبان اندیشه با دولت یازدهم بسیار زودتر از این‌ها خود را نشان داده و شکاف واقعی میان آنها با رییس دولت یازدهم آشکارا رخ می‌نمود.

ورود محمدجواد ظریف با دومین وزیر ارشاد حسن روحانی یعنی سیدرضا صالحی امیری و نیز رییس سازمان سینمایی حجت‌الله ایوبی وارد سالن اختتامیه همراه بود.

با ورود وزیر امور خارجه به همراه وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی؛ مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و خواندن آیاتی از کلام الله مجید به‌طور رسمی آغاز شد.

 ۱۹:۲۰ /به یاد صندلی‌های خالی

کرمی که آغازکننده مجموعه سخنرانی‌های اختتامیه جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر است و البته به ایراد سخنان طولانی در اجراهای خود مشهور است؛ در آغاز این مراسم حاضران را دعوت به تماشای یک کلیپ کرد. نمافیلمی که در آن چهره‌هایی دیده می‌شد که امروز در جمع حاضران در مراسم اختتامیه حاضر نیستند... دنیا فنی‌زاده، داود رشیدی، جعفر والی، حسن جوهرچی و ..
 
این کلیپ به یاد هنرمندان درگذشته سال 95 ساخته و پخش شد.

۱۹:۴۰ /آیا سینماگران به دشواری‌های اقتصادی و مشکلات جامعه نگاهی اغراق‌آمیز دارند؟

اما اولین سخنران رسمی این مراسم به روال دیگر افتتاحیه‌ها یا اختتامیه‌ها، دبیر جشنواره بود. محمد حیدری پس از آنکه از حاضران ازجمله ظریف برای حضورش در مراسم تشکر کرد، از صالحی امیری و ایوبی سپاس ویژه داشت و گفت: سپاس فراوان از دکتر صالحی امیری؛ وزیر محترم ارشاد و آقای ایوبی دارم که به من اعتماد کردند.

او سخنانش را اینطور ادامه داد: سلام به سینمای نجیب ایران. سلام به سینمایی که مقصودش جدل فرهنگی است برعکس فضای امنیتی دنیا. چقدر خوب است که فرصت چنین جدل‌های فرهنگی را داریم که این ایده‌ال انقلاب است. دشواری‌های اقتصادی و مشکلات جامعه را باور داریم. باعث افتخار است که سینماگرانمان به این مضامین نگاه دارند هرچند اغراق‌آمیز. افتخار ماست که در خدمت سینمای پرشکوه ایران هستیم. بیایید سینمای خودمان را پاس بداریم. حرمتش را حفظ کنیم. افتخار کنیم که تولید آرمانهایمان در خدمت مردم عزیز است. توفیق در قلب مردم رفتن تحفه‌ای است که باید از آن محافظت کنیم. امید امید امید..

از قرار معلوم وزیر ارشاد بنا ندارد در اختتامیه جشنواره سخنرانی داشته باشد. از همین رو برگزارکنندگان مراسم دست به کار شده و سعی کردند ابتکار به خرج دهند. آنها با انتخاب بخش‌هایی از سخنان وزیر ارشاد در تلویزیون این جای خالی را پرکردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: