کد خبر: ۷۰۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۱۶۳
قاسمی در نشست خبری:
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره موضع‌گیری‌های دولت ترامپ گفت: بحث موشکی و مسائل داخلی کشورمان به دولت ایران مربوط است. البته برخی صحبت‌ها غیردوستانه است که تعجب نمی‌کنیم و برای ما هم مهم نیست.
مسائل موشکی ایران ارتباطی به آمریکا ندارد/ اظهارات غیردوستانه مقام‌های واشنگتن برای ما مهم نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بهرام قاسمی با تبریک دهه فجر یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی‌داشت و ابراز امیدواری کرد تا آرمان‌های انقلاب محقق شد.

او درباره سفر دیروز نماینده پوتین به تهران گفت: این گفت‌وگو در ادامه رایزنی‌های مستمر و منظم ایران و روسیه در دوران اخیر است و درباره تحولات سوریه رایزنی شد و تفاهم‌هایی حاصل شد که امیدوارم انسجام به دست آمده از اجلاس مسکو و آستانه موثر باشد و سه کشور بتوانند مسیر آغاز شده را بخوبی پیش ببرند و در مسیر استقرار آتش‌بس خوب پیش برویم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اجلاس امروز آستانه و نشست آتی ژنو گفت: مواضع ایران درباره سوریه تغییری نکرده و نخواهد کرد. در مورد مذاکرات ژنو هنوز زمان باقی است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در چه شرایطی برگزار می‌شود ولی باید منتظر آن بود و براساس تحولات تصمیم بگیریم که چگونه در ژنو عمل کنیم. ولی نوع حکومت را مردم انتخاب می‌کنند. حاکمیت ملی و تمامیت ارضی مورد دفاع ماست. ولی استقرار صلح ایده‌آل همه در سوریه است.

قاسمی درباره موضع‌گیری‌های سخت دولت ترامپ و همراهی برخی کشورهای منطقه با این موضع‌گیری‌ها هم گفت: بحث موشکی و مسائل داخلی ایران به دولت ایران مربوط است. درخصوص مسائل داخلی به مشورت دیگران نیازی نداریم. در مورد آنچه به دولت امریکا مربوط است باید گفت در آمریکا هنوز دولت مستقری وجود ندارد و اظهارات ضد و نقیض است. البته برخی صحبت‌ها غیردوستانه است که تعجب نمی‌کنیم و برای ما هم مهم نیست؛ زیرا در سه دهه این صحبت‌ها را از زبان دولت‌های مختلف امریکا شنیده‌ایم؛ ولی واقعیت‌ها، شرایط را به دیگران تحمیل می‌کنند. منتظر زمان بیشتری برای شناخت بهتر دولت امریکا هستیم. باید صبر کرد و دید دولت امریکا درباره مسائل داخلی و خارجی چگونه می‌خواهد عمل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: