کد خبر: ۷۰۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
تعداد بازدید: ۷۶۹
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:
سخنگوی وزارت خارجه از موافقت کمیته ویژه با صدور روادید برای تیم ملی کشتی آمریکا خبر داد. مسابقات جام جهانی کشتی آزاد قرار است با شرکت هشت کشور در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن در کرمانشاه برگزار شود‌.
آمریکایی‌ها به ایران می‌آیند/موافقت با صدور روادید برای تیم‌ملی‌کشتی آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: با توجه به توقف اجرای محدودیت های تبعیض آمیز علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا بر اساس حکم قاضی فدرال آمریکا  و با عنایت به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رییس فدراسیون بین المللی کُشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت کرد.

 مسابقات جام جهانی کشتی آزاد قرار است با شرکت هشت کشور در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن در کرمانشاه برگزار شود اما به دنبال فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مورد منع سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان، ایران نیز از صدور روادید برای تیم ملی کشتی آمریکا خودداری کرده بود.

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی کشورمان در همین‌باره به ایسنا گفته بود که وزارت خارجه تصمیم به خودداری از اجازه ورود به اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا را ابلاغ کرد. با این حال، رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی کشورمان در نامه‌ای به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش خواستار بازنگری این موضوع توسط مراجع ذیصلاح شد. خادم در نامه خود نوشته بود: با عنایت به ابراز علاقه قهرمانان و مدیران کشتی آمریکا مبنی بر حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۷ ایران، توجه آنها به جایگاه ویژه مردم ایران در همراهی با کشتی و ناراحتی آنان از سیاست‌های غیرمنطقی رئیس جمهور خود و هم چنین فرصت دیپلماسی گسترده ناشی از این رویکرد جدید، لطفا ترتیبی اتخاذ گردد تا در اسرع وقت ممکن موضوع صدور روادید تیم ملی کشتی آزاد امریکا، مجددا از سوی مراجع ذیصلاح مورد بازنگری قرار گیرد.

از سوی دیگر ریچ بندر، رئیس فدراسیون کشتی آمریکا نیز از علاقه مردم ایران، هواداران کشتی و همین‌طور کشتی‌گیران ایرانی برای حضور تیم آمریکا در ایران گفت و اعلام کرد که بدون توجه به اینکه در نهایت ویزاها به دست ما خواهد رسید و به ایران سفر خواهیم کرد یا نه، این هیچ تاثیری در روابط عالی با ما فدراسیون کشتی ایران نخواهد داشت.

آقای بندر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود: من در جایگاهی نیستم که بگویم ریشه مشکل کجاست. نمی‌توانم بگویم که شخصا چه فکری می‌کنم. چیزی که می‌دانم این است ما داریم فرصت رویاپردازی گروهی مرد جوان را از آن‌ها می‌گیریم. آن‌ها دارند فرصت مسابقه دادن با بهترین‌های جهان در یک محیط خاص را از دست می دهند. به عنوان رئیس فدراسیون یک ورزش ملی از مسولان می‌خواهم وقتی چنین تصمیم‌هایی می گیرند به این مساله هم فکر کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: