کد خبر: ۷۰۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۲۶۵
محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور و نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مسئولان پست‌بانک استان لرستان، بخشداران و دهیاران این شهرستان گفت: مجلس شورای اسلامی پست‌بانک‌ایران را به عنوان مجری پروژه‌های توسعه روستائی تعیین کرده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه: مجلس پست‌بانک ایران را به عنوان مجری پروژه‌های توسعه روستائی تعیین کرده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی وی تصریح کرد: به‌دنبال تصویب لایحه ای هستیم که طی آن مبلغ 5/1 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت توسعه روستاها به‌ویژه روستاهای کمتر توسعه‌یافته اختصاص یافته و با توجه حضور پست بانک ایران در روستاها مدیریت منابع مذکور را به این بانک محول خواهیم کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه از دریافت مجوز جهت ایجاد صندوق حمایت از کشاورزان درخصوص اعطای تسهیلات جهت کمک به روستائیان، افزایش سهم مناطق کمتر توسعه یافته از منابع نفتی و گازی از یک درصد به سه درصد، افزایش اعتبارات طرح‌های استانی از 15 به 30 درصد، احداث و بهسازی راه‌های روستائی بالای بیست خانوار تا پایان برنامه بیست ساله خبر داد و تریح کرد: قطعاً در عاملیت بانکی این برنامه‌ها پست‌بانک‌ایران می‌تواند سهیم باشد.
همچنین در این نشست فرزاد رستمی مدیرشعب پست‌بانک‌استان لرستان از اعطای تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی در قالب طرح‌های مختلفی از قبیل احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای، طرح‌ها و فعالیت های زیر بخش شیلات، افزایش بهره‌وری مصرف آب از طریق روش‌های نوین آبیاری، خدمات مکانیزه کشاورزی و طرح‌های زیست محیطی و منابع طبیعی با نرخ 10 درصد و مدت زمان بازپرداخت پنج تا هفت ساله خبر داد و ابراز امیدواری نمود که با جذب منابع مذکور در روستاهای استان، گام مهمی در راستای توسعه مناطق روستائی برداشته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: