کد خبر: ۷۰۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۱۷۸
دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت ایران در آفریقای جنوبی گشوده شده است.
گشایش دفتر یادبود ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سفارت ایران در آفریقای جنوبیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، دیپلمات‌های مقیم پرتوریا در نخستین ساعت گشایش این دفتر از آن استقبال کرده و یادداشت هایی در تمجید شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن نوشتند.

مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سال 1375 در دوران ریاست جمهوری اش از آفریقای جنوبی دیدن و با نلسون ماندلا رئیس جمهوری فقید آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جاکوب زوما رئیس‌جمهور کنونی آفریقای جنوبی با ارسال پیامی مراتب تسلیت دولت و ملت این کشور را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سن هشتاد و دو سالگی به دنبال عمری خدمت صادقانه به ملت ایران دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: آفریقای جنوبی با گرامیداشت تلاش‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در برقراری پیوندهای مستحکم با کشورهای آفریقایی و بویژه آفریقای جنوبی در دوران ریاست جمهوری ایشان، همدردی خود را با ملت ایران ابراز نموده و در این ایام حزن و اندوه در کنار دولت و ملت ایران خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: