کد خبر: ۷۰۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۱۷۷۶
هزاران نفر از مردم کوبا به یاد فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا به همراه نظامیان آن کشور در مراسم رژه یادبود شرکت کردند. آنان می گفتند ما همگی فیدل هستیم. در این مراسم ماکتی از قایق معروف گرانما که مبارزان را از مکزیک انتقال داده بود و باعث شد تا جرقه انقلاب زده شود نیز در میان جمعیت دیده می شد.
فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا در تاریخ ۲۵ نوامبر سال گذشته در سن ۹۰ سالگی درگذشت. او از سال ۱۹۷۶ میلادی رییس جمهوری کوبا بود. دانشجویان و سربازان ارتش در این تظاهرات بیش از دیگران به چشم می خوردند. این مراسم در میدان انقلاب هاوانا در پنجاه و هشتمین سالگرد انقلاب کوبا برگزار شده است. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب ، رائول کاسترو جانشین فیدل گفته بود که او مخالف کیش شخصیت بوده است به همین خاطر هواداران فیدل پلاکاردهایی را با عنوان ما فیدل هستیم به جای عکس او اورده بودند. در این مراسم تنها یک عکس بزرگ از فیدل به چشم می خورد. رائول کاسترو در سال ۲۰۰۶ میلادی جانشین برادرش فیدل شد.

 فیدل در ان زمان به دلیل سال ها بیماری مجبور به کناره گیری از قدرت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: