کد خبر: ۶۹۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۲۱۵
بنیادی
سخنگوی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با انتقاد از انتشار گزینشی و ناقص سخنان محرمانه وزیر امور خارجه ازسوی نماینده عضو جبهه پایداری مشهد گفت: وقتی رییس کمیسیون امنیت ملی و جمع کثیری از اعضای این کمیسیون این رویکرد را نادرست خوانده و آن‌را تایید نمی‌کنند، درست نیست که چنین موضع‌گیری‌هایی تدوام یابد.
فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی انتشار گزینشی سخنان محرمانه ظریف را محکوم کردبه گزارش خبرداغ ،بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با محوریت بررسی موضوع انتشار گزینشی و ناقص سخنان محرمانه وزیر امور خارجه ازسوی نماینده عضو جبهه پایداری مشهد، اعلام کرد: اقدامی که صورت گرفت، حرکتی غیراخلاقی بود و در جریان آن صداقت در گفتار و رفتار رعایت نشده که متاسفانه این اقدام ناشایست باوجود این‌که بر محرمانه بودن مسائل مطرح شده در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزیر خارجه و معاونان این وزارت خانه تاکید ویژه‌ای شده بود، صورت گرفته است.

او گفت: نکته حائز اهمیت دیگر این‌که مطالبی که ازسوی کریمی‌قدوسی بیان شد، تحریف‌شده و گزینشی بوده و کلمات و جملات به‌طوری کنار هم قرار داده شده که استنباط شنونده را به سمت مسائل جهت‌دار هدایت می‌کند و همگی به‌ویژه نمایندگان مجلس باید از این رویکردها پرهیز کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اظهارنظرهای همه نمایندگان باید به گونه‌ای در جهت منافع ملی بوده و موجب وحدت در اجتماع باشد.

سخنگوی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی همچنین یادآور شد: از طرفی ادامه دادن به چنین مواضعی ازسوی این نماینده و برخی دیگر از دوستان پسنیده نیست؛ چرا که وقتی رییس کمیسیون امنیت ملی و جمع کثیری از اعضای این کمیسیون این رویکرد را نادرست خوانده و آن‌را تایید نمی‌کنند، درست نیست که چنین موضع‌گیری‌هایی تدوام یابد و قطعاً اگر به‌دنبال منافع ملی و عزت و شرافت کشورمان هستیم، باید از چنین اقداماتی دست برداشته و از تکرار آن پرهیز کنیم.

او با تشکر از تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و وزیر امور خارجه، اعلام کرد: آثار برجام به‌تدریج شاهد بوده و خواهیم بود و امیدواریم همه نمایندگان مصالح کشور را در اولویت نخست قرار دهند؛ نه این‌که مسائل جناحی، گروهی و فردی در اولویت قرار دهند.

عضو هیات رییسه فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی نمایندگان حفظ اسرار نظام و ابهت و عظمت کشورمان است و مسائل دیگر فرع این موضوعات قرار دارد و باید اولاً طبقه‌بندی مسائل را در نظر داشته باشیم و درصورتی که قرار است موضوعی را بیان کنیم، لااقل صداقت در گفتار را رعایت کنیم.

به گزارش ایلنا فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی چندی پیش و با ۱۳۰ عضو در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و مصطفی کواکبیان، شهرارم کوسه‌قراوی، سیدمهدی مقدسی، بهروز بنیادی، علیرضا ابراهیمی، پوربافرانی، علی اسدی و فاطمه سعیدی و سیده فاطمه حسینی ترکیب هیات رییسه این فراکسیون را تشکیل می‌دهند و ۲۶ نفر از نمایندگان نیز عضو شورای مرکزی این فراکسیون هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: