کد خبر: ۶۹۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید: ۲۱۱
چه کسی در مسابقه تعیین سیاست ترامپ در قبال ایران پیروز خواهد شد؟‌
پژوهشگران، اعضای اندیشکده‌ها و سیاستمداران سابق و قانونگذاران در کنگره چندین دهه است که ایران را خطرناک‌ترین تهدید علیه امنیت ملی قلمداد کرده‌اند. در میان اندیشکده‌ها می‌توان به انستیتو واشنگتن، بنیاد دفاع از دموکراسی، اتحاد علیه ایران هسته‌ای و اندیشکده هریتیج و برخی از اعضای شورای روابط خارجی امریکا اشاره کرد و همچینن به این افراد، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان کنگره و سنا را نیز افزود.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،نشریه «نشنال اینترست» با انتشار گزارشی به گمانه‌زنی درباره سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران پرداخته است. 

 این نشریه می‌نویسد: «برای جمهوری‌خواهان تندرو در حوزه سیاستگذاری، سیاست خارجی پیروزی ترامپ ‌می‌تواند بزرگترین فرصت در هشت سال آینده به منظور تجدیدنظر در سیاست‌های امریکا در قبال جهان باشد تا به زعم آن اشتباهات دوران اوباما اصلاح شوند و امنیت جهانی از دید آنان تضمین شود. برخی از اعضای اردوگاه ترامپ او را فردی می‌بینند که با عواقب ناخواسته سیاست‌های دولت اوباما و با معضلات بسیار روبروست. در این میان نئومحافظه‌کارانی در اطراف بوش بودند که فکر نمی‌کردند ترامپ بتواند نامزد حزب شود چه رسد به آن که بتواند در انتخابات پیروز شود.»

لحظه‌شماری تندروها در آمریکا/حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که گروهی از حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند و می‌افزاید: «پژوهشگران، اعضای اندیشکده‌ها و سیاستمداران سابق و قانونگذاران در کنگره چندین دهه است که ایران را خطرناک‌ترین تهدید علیه امنیت ملی قلمداد کرده‌اند. در میان اندیشکده‌ها می‌توان به انستیتو واشنگتن، بنیاد دفاع از دموکراسی، اتحاد علیه ایران هسته‌ای و اندیشکده هریتیج و برخی از اعضای شورای روابط خارجی امریکا اشاره کرد و همچینن به این افراد، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان کنگره و سنا را نیز افزود. این‌ها گروه بزرگی از افراد قدرتمند و با نفوذ هستند که در انتظارند تا ترامپ به طور رسمی مراسم تحلیف را انجام دهد تا مشاوره‌های‌شان تحقق یابد.»

این نشریه در ادامه با اشاره به سرمقاله اخیر «جو لیبرمن» و سناتور سابق و «مارک والاس» سفیر سابق امریکا در روزنامه واشنگتن پست با این عنوان که ترامپ چگونه باید با توافق هسته‌ای ایران برخورد کند، افزوده است که این افراد باور دارند مشکل تنها برنامه هسته‌ای ایران نیست بلکه آنان نگران توسعه برنامه موشکی ایران و حمایت آن کشور از گروه‌های مورد پشتیبانی‌اش در منطقه هستند. به نظر می‌رسد که جنگ‌طلبان ممصم هستند که ترامپ را وادار به اعمال مجازات‌های تحریمی علیه ایران کنند. 

این نشریه در ادامه با بیان این‌که رییس‌جمهوری منتخب امریکا در ماه‌های آینده پیشنهادات مختلفی را درباره ایران دریافت خواهد کرد،‌ می‌نویسد: «ترامپ احتمالا علاقمند به در پیش گرفتن یکی از خط‌های مورد علاقه خود در شعارهایش در جریان مبارزات انتخاباتی خواهد بود: پاره کردن برجام.»

لحظه‌شماری تندروها در آمریکا/حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند

لحظه‌شماری تندروها در آمریکا/حامیان جنگ علیه ایران اطراف ترامپ را فراگرفته‌اند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: