کد خبر: ۶۹۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۱۸۱
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: عملیات بازپس گیری شهر الباب از داعش تقریباً تکمیل شده و این شهر در آستانه آزادی است.
اردوغان: آزادی الباب از داعش نزدیک استبه گزارش خبرداغ به نقل از  آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی در واکنش به انتقادات اپوزیسیون ترکیه از عملیات نظامی در سوریه گفت: ارتش آزاد سوریه با حمایت آنکارا به بازپس گیری شهر الباب بسیار نزدیک شده است.

وی ادامه داد: زمانی که در شهر "کلیس" بمبارانی می‌شود، می‌گویید دولت کجاست؟ زمانی که ما علیه کسانی که در کلیس بمب انداخته‌اند، می‌جنگیم، می‌گویید آیا ما باید جهان را نجات دهیم، این مردم چه ساده لوح هستند. البته که ما علیه تجاوزگران مبارزه خواهیم کرد. آیا ما از ابتدای ماجرا درباره ایجاد یک منطقه عاری از تروریسم صحبت نکردیم؟ ما از همه خواستیم که صبور باشند اما آنها درک نکردند. اکنون عملیات بازپس گیری الباب توسط نیروهای مسلح ما و نیروهای ارتش آزاد سوریه در حال تکمیل است.

اردوغان در ادامه هرگونه ادعایی مبنی بر نبود روند دیپلماتیک در کنار عملیات سوریه را رد کرد و گفت: ترکیه به هیچ درس دیپلماسی نیاز ندارد.

وی ادامه داد: ترکیه روابط دیپلماتیک خود را با روسیه، آمریکا، ایران و عراق و حتی با کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر و عربستان سعودی ادامه می‌دهد. ما حتی با نیروهای ائتلاف همکاری می‌کنیم.

اردوغان با اشاره به حملات اخیر تروریستی در ترکیه گفت: حملات اخیر ثبات و امنیت‌ ما را مورد هدف قرار داده‌اند. ما توسط این افراد که می‌خواهند در ترکیه بی‌ثباتی و ناامنی وجود داشته باشد و توجه ترکیه را از سرمایه گذاری و توسعه منحرف کنند، فریب نخواهیم خورد. ما هدف اینگونه بازی‌ها را می‌دانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: