کد خبر: ۶۹۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۳۲۶
نشست سه‌جانبه وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو برگزار شد.
موافقت مسکو با تشکیل کمیته تحقیق مشترک در مورد ترور سفیر روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در ابتدای اجلاس سه‌جانبه با تشکر از تمام کشورهای جهان برای محکوم کردن اقدام تروریستی که منجر به کشته شدن سفیر روسیه در آنکارا شد، گفت: در نشست سه‌جانبه به دنبال آن هستیم که به حل بحران سوریه و کاهش درد و رنج مردم این کشور و تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و ایجاد آتش‌بس کمک کنیم.

در ادامه محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تسلیت به دولت، ملت و خانواده سفیر مقتول روسیه در ترکیه اظهار داشت: نشست سه‌جانبه امروز برای آینده سوریه مهم است، ما بر این باور هستیم که بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی حل‌وفصل شود و گزینه دیگری برای آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: باید با تروریست‌ها نه تنها در سوریه بلکه در هر جای دیگر مبارزه را ادامه دهیم.

ظریف در ادامه با ابراز خرسندی از کمک به خروج مردم سوریه از مناطق محاصره شده است، گفت: ما در این نشست می‌خواهیم در خصوص موضوع‌های مهمی از جمله ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و آتش‌بس همه‌جانبه گفت‌وگو کنیم.

مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه نیز با تسلیت به روسیه در خصوص کشته شدن سفیر این کشور در آنکارا، از موافقت مسکو با تشکیل کمیته تحقیق مشترک برای بررسی این موضوع تشکر کرد و گفت: همکاری این سه کشور در حلب منجر به دستاوردهای خوبی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این همکاری مناطق دیگر سوریه را نیز شامل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: