کد خبر: ۶۹۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید: ۲۶۶
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: درباره نمادهای بسته بانکی همکاری خوبی را با بانک مرکزی آغاز کردیم و توافق شفاهی نیز داشته ایم تا آنها زودتر تعیین تکلیف شوند.
توافق بورس و بانک مرکزی برای تعیین تکلیف نمادهای متوقف بانکیبه گزارش خبرداغ ، شاپور محمدی در مراسم رونمایی از معاملات اختیار معامله در بازار سرمایه ایران گفت: بعد از نیم قرن که از فعالیت بازار سرمایه می‌گذرد، امروز شاهد رونمایی معاملات اختیار معامله هستیم، زحمات زیادی در گذشته در این مورد کشیده شده است. دستورالعمل مربوط به معاملات اختیار قبل از دوره مسئولیت بنده بود و روی آن کار شده بود.

 او با یادآوری شروع معاملات آتی سکه گفت که روزی خیلی‌ها می‌گفتند که مگر می‌شود این معاملات رونق گیرد، اما الان حجم معاملات آتی سکه با باقی معاملات بورس کالا برابری می‌کند.

وی در جمع خبرنگاران درباره نمادهای بسته گفت: در حال پیگیری‌هایی در این زمینه هستیم. در خصوص نماد بانک‌ها همکاری خوبی را با بانک مرکزی داشته‌ایم و در زمان مقتضی بازگشایی خواهد شد.

محمدی درباره نامه وزیر صنعت به رئیس جمهوری گفت:این نامه قبلا در شورای رقابت پاسخ داده شده است، اغلب ابهام ها با تعامل وزارت اقتصاد، سازمان بورس و وزیر صنعت حل شده و جای نگرانی نیست ایرادهای وزیر صنعت ناشی از تفاوت در برداشت است.

وی افزود: در حوزه بورس انرژی ممکن است بحث آپشن با تاخیر دنبال شود. اختیار خرید یک فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران است و برای کسانی که میخواهند ریسکشان را پوشش دهند هم فرصت است. در بازار سهام اهرم وجود ندارد، ولی در اختیار معاملات می‌توان اهرم داشته باشیم.

رئیس سازمان بورس افزود: ابزار آپشن در ثبات بخشی به بازار مهم هستند اختیار خرید کمک می‌کند از فرصت‌های رو به بالا استفاده کنیم و اختیار فروش کمک خواهد کرد که از فرصت‌های رو به تعدیل بهره برد. آپشن ها در حوزه بزرگتر شدن بازار و امکان تامین مالی بسیار مهم هستند.

اخباربانک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: