کد خبر: ۶۹۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
تعداد بازدید: ۵۱۸
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد با وجود اغلام آتش‌بس در حلب و توافق برای خروج غیرنظامیان و افراد مسلح از شرق حلب، روند تخلیه شهر به دلایل نامعلوم به تأخیر افتاده است.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ غیرنظامی یا فرد مسلحی طی ساعات گذشته از شرق حلب خارج نشده و روند خروج به تأخیر افتاده است.

مدیر این نهاد نزدیک به مخالفان گفت: بر اساس توافق روسیه و ترکیه تمامی افراد مسلح از جمله اعضای جبهه النصره از حلب خارج خواهند شد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که روند خروج ساکنان از شرق حلب به فردا (پنجشنبه) موکول شده است.

پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه در شرق حلب و کنترل بر بیشتر بخش‌های این منطقه، بسیاری از افراد مسلح خود را تسلیم کردند و از این منطقه خارج شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه پیش از این اعلام کرده بود که قرار است روند خروج از ساعت پنج صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شود.

خروج ساکنان شرق حلب پس از مذاکرات فشرده میان روسیه و ترکیه و توافق با گروه‌های مسلح برای خروجشان از شرق حلب صورت می‌گیرد.

فعالان در حلب نیز سه‌شنبه شب از اجرای آتش‌بس در محله‌های شرق حلب خبر دادند.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در شورای امنیت نیز پیش از این از توقف تمامی عملیات‌های نظامی در شرق حلب خبر داده بود.

وی عصر سه شنبه در نشست شورای امنیت گفته بود که عملیات ارتش سوریه در حلب طی ساعات آتی به پایان می‌رسد و افراد مسلح و خانواده‌هایشان از طریق گذرگاه‌های امن به اماکنی که خود بخواهند، منتقل خواهند شد.

روسیه، ترکیه و گروه‌های مخالف رسیدن به توافق برای خروج افراد مسلح از شرق حلب را تأیید کرده‌اند.

یاسر الیوسف، عضو دفتر سیاسی جنبش نور الدین الزنکی، از گروه‌های شورشی حاضر در حلب به خبرگزاری فرانسه گفت که توافقی برای خروج غیرنظامیان و افراد مسلح از شرق شهر به دست آمده است و قرار است ابتدا غیرنظامیان و بعد افراد مسلح از این منطقه خارج شوند.

افراد مسلح قرار است به حومه غربی حلب و استان ادلب در شمال غربی سوریه بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: