کد خبر: ۶۹۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
تعداد بازدید: ۴۷۲
وزیر فرهنگ الجزایر، سفیر و هیات همراه از نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند.
سه خبر از حوزه هنرهای تجسمیبه گزارش خبرداغ  به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران،عزالدین میهوبی (وزیر فرهنگ الجزایر)، عبدالمنعم احریز (سفیر الجزایر در ایران) و گروهی از هنرمندان الجزایری از جمله احمد راشدی (کارگردان سینما)، مرادشویحی (مدیرعامل مرکز ملی صداوسیما)، الیزید دیب (نویسنده و شاعر)، محمد ارزقی‌فراد (نویسنده، محقق و مورخ) و ... ضمن دیدن نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با مجید ملا نوروزی (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران) دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر فرهنگ الجزایر ضمن بازدید از این نمایشگاه، گفت: خیلی خوشحالم که امروز توانستم از این موزه و از این نمایشگاه دیدن کنم. این موزه نشان می‌دهد که ایرانی‌ها چقدر به مسائل هنری اهمیت و توجه نشان می‌دهند و ایران نیاز ندارد که خودش را معرفی کند یا به اثبات برساند، چراکه برای همه جهانیان، هنر ایرانی مشخص و روشن است. فرهنگ و هنر به ترجمه نیاز ندارد، هنر یک زبان جهانی است، مانند هنرهای تجسمی، موسیقی، سینما، فیلم و ... این‌ها همه، زبان حال انسانیت و آدم‌ها هستند.

 میهوبی ادامه داد: از تنوع آثار هنری ملیت‌ها و اقوام مختلف و نمایش آن‌ها در این موزه مشخص است که ایرانی‌ها دروازه هنری خود را برای جهانیان باز کردند و این یک امتیاز است. من وقتی که در این نمایشگاه آثار هنرمندان الجزایری را دیدم، واقعا خوشحالی‌ام چند برابر شد و احساس خوبی دارم. این احساس و این امکانات من را برای ایجاد فعالیت‌های مشترک بین ایران و الجزایر تشویق می‌کند.

او درباره برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین ایران و الجزایر نیز گفت: من مایل هستم یک تبادل فرهنگی بین ایران و الجزایر برقرار شود و یادآوری می‌کنم که در جشنواره هنر، خط و مینیاتور (هنر ایرانی) آثار هنرمندان ایرانی در جمع هنرمندانی از دیگر کشورها، خوش درخشید و جوایز خوبی هم از این جشنواره نصیب آن‌ها شد.

مجید ملانوروزی نیز در این دیدار گفت: من هم خوشحالم که امروز میزبان شما و هنرمندان الجزایری در موزه هنرهای معاصر تهران هستم. چند سالی است که جشنواره خوشنویسی و نگارگری در الجزایر برگزار می‌شود و بسیاری از هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور دارند (هم به‌عنوان داور و هم هنرمند) و من با مدیر این جشنواره صحبت کردم تا هنرمندان الجزایری به ایران بیایند تا هنر کالیگرافی و هنر تذهیب ایرانی را یاد بگیرند.

در پایان این دیدار، سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به وزیر فرهنگ الجزایر هدیه کرد.

~.~.~.~.~.~.~.~

افتتاحیه دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران ۲۷ آذرماه در باغ نگارستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، مراسم گشایش دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با حضور مجید ملانوروزی (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و استادان و هنرمندان نگارگری ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود.

در دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران ۱۹۵ اثر در بخش رقابتی در رشته‌های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه‌قلم و پرتره‌سازی به شیوه نگارگری و پرداز به‌نمایش گذاشته می‌شود.

همایش علمی در دو بخش مقالات علمی با محوریت تاثیر مدرسه صنایع قدیمه و موزه هنرهای ملی در نگارگری معاصر و نشست‌های تخصصی و سخنرانی استادان و متخصصان با موضوع نگارگری ایران برگزار از برنامه‌های دیگر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران است.

دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دانشگاه تهران و انجمن ملی نگارگری ایران از ۲۷ آذرماه به مدت یک‌ماه در باغ - موزه نگارستان برگزار می‌شود.

~.~.~.~.~.~.~.~

بیش از ۱۳ هزار اثر از ۴۸ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره تجسمی فجر رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره، با به پایان رسیدن مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، ۳۱۶۳ هنرمند ایرانی و خارجی تعداد ۱۳هزار و ۳۳۲ اثر را در سایت این جشنواره ثبت کردند که این تعداد شامل ۵۵۲۱ اثر در بخش مسابقه و ۷۸۱۳ اثر در بخش رزومه است.

این آثار توسط اعضای شورای هنری این جشنواره با توجه به تصاویر آثار، استیتمنت‌ها و ... در سه مرحله انتخاب و آثار نهایی نمایشگاه نهمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر معرفی می‌شوند.

۱۲۵ هنرمند خارجی از ۴۸ کشور جهان در نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ثبت‌ نام کرده‌اند.

۱۴۷۴ هنرمند از مجموع ۳۱۶۳ ثبت‌ نام کننده برای اولین‌بار در این جشنواره ثبت‌ نام کرده‌اند.

نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری مجتبی آقایی به همت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، از ۳ تا ۳۰ بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: