کد خبر: ۶۹۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۲۹۹
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سید عمار حکیم گفت: بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهان اسلام، دامن زدن به اختلافات مذهبی و ایجاد درگیری بین برادران مسلمان می‌باشد.
دامن زدن به اختلافات مذهبی بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهان اسلام استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، ظهر امروز  با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار، با اشاره به مناسبات گرم و برادرانه میان دو کشور، از تلاش و میزبانی شایسته مردم و مسئولان عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت جایگاه عراق در منطقه و لزوم تلاش مشترک برای کمک به حل مسائل و مشکلات عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره روابط متینی با کشورهای منطقه دارد و از هرگونه توسعه روابط با همسایگان و منطقه استقبال می کند.

وی افزود: ما بر حمایت‌های خود از مردم  و دولت عراق در تمامی زمینه‌ها ادامه خواهیم داد.

لاریجانی گفت: بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهان اسلام، دامن زدن به اختلافات مذهبی و ایجاد درگیری بین برادران مسلمان می‌باشد.

وی با مهم ارزیابی کردن نقش ائتلاف ملی در اعتمادسازی، تحکیم و تقویت فضای وحدت و همدلی میان گروه‌های مختلف عراق، گفت: تصویب قانون حشدالشعبی، کمک مهمی به همه مردم عراق در جهت تقویت ثبات و امنیت این کشور می باشد.

نقش مرجعیت نجف در عراق، همواره کلیدی و نجات‌بخش

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا گفت: نقش مرجعیت نجف در عراق، همواره کلیدی و نجات‌بخش بوده است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ناامنی در عراق، ناامنی در منطقه است، افزود: آزادسازی حلب از دست گروه‌های مهمی در جهت کمک به امنیت منطقه به شمار می رود.

وی به گروگان گرفتن، به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده توسط تروریست‌ها در سوریه و عراق و سپر انسانی قرار دادن انسان‌ها را اقدامی منزجرکننده خواند.

لاریجانی همچنین در این دیدار، بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق تأکید کرد.

سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، با اشاره به روابط خوب و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران، عراق و ائتلاف ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق دارای مشترکات گسترده‌ای در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و منافع مشترک سیاسی و اقتصادی هستند و باید در این راستا گام بردارند.

سید عمار حکیم با اشاره به تصویب قانون حشدالشعبی گفت: تصویب این قانون، گام مهمی در مسیر مشارکت مردم عراق در امنیت‌سازی عراق به شمار می رود.

وی در همین راستا افزود: مصمم هستیم که آزادی موصل به عامل مهمی برای وحدت ملی عراق مبدل شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، با اشاره به آفت افراط گرایی و تروریزم در منطقه افزود: موفقیت عراق در عبور از تروریسم، این ظرفیت را ایجاد کرده است که عراق نقش سیاسی مهمی را در منطقه و در تعامل با سایر کشورها ایفاء نماید.

رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، در پایان این دیدار، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق به ویژه مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری، تشکر و قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: