کد خبر: ۶۹۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
تعداد بازدید: ۳۶۴
حجت‌الاسلام مازنی در دانشگاه علم و صنعت:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جنبش دانشجویی باید به این جمع‌بندی برسد که رادیکالیسم کور به همان اندازه به ما ضربه می‌زند که کوتاهی و سهل‌انگاری آسیب‌زا است.
رادیکالیسم به اندازه سهل‌انگاری ضربه می‌زند/فساد سیاسی بدتر از فساد اقتصادی استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت الاسلام احمد مازنی در مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه علم و صنعت گفت: حدود ۴۰۰۰ شهید دانشجو داریم که در سال ۶۵ به نسبت آمار دانشجویان و جمعیت کشور، به ازای هر صد دانشجو، چهار شهید تقدیم وطن و اسلام و آزادی و استقلال کشور شد و امروز در مراسمی نشسته‌ایم که یاد آن سه شهید احمد قندچی ، مهدی شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا و همه شهدای دانشجو در دانشگاه علم و صنعت گرامی می‌داریم.

او افزود: بررسی مطالبات دانشجویی ، حیات و زنده بودن دانشجویان و سخن از اهداف مشخص دانشجویان شهید ضروری است و هدف‌های مقدس شهدای دانشجو با پیروزی انقلاب اسلامی به تحقق خود نزدیک شد و اسلام از انزوا خارج و در متن سیاست و اجتماع قرار گرفت و ایران از حاکمیت زر و زور و تزویر رهایی یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم بیان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که نسبت به موانع و مشکلاتی که وجود دارد به آینده امیدواریم اما نسبت به انتظارات به حق دانشجویان و جوانان عزیز با اهداف شهدا فاصله داریم.

او افزود: قسمت پر لیوان در مجموعه مطالبات تحقق مطالبات است و نقاط ضعفی داریم که ما را از اهداف شهدای دانشجو دور می‌کند.

نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه قانون گریزی و برخورد سلیقه‌ای با قانون از جمله نقاط ضعف است، گفت: از جمله نقاط ضعف، قانون گریزی به ویژه در قانون اساسی است. معتقدم هر کس با هر عقیده‌ای که اسلام را به عنوان دین خود و یا مذهب تشیع را به عنوان مذهب خود باور داشته یا نداشته است طبق قاعده عقلی و شرعی در هر جامعه‌ای عهدی بر سر پیمان‌های مشترک بسته می‌شود که برای نظم سیاسی و اداره کشور تعیین کننده است و اسم آن را قانون اساسی می‌گذارند.

او با بیان اینکه وقتی پیمانی بین خود و حاکمیت و اجزای مردم می بندیم و آن را می‌پذیریم هیچ کس حق ندارد این عهد و پیمان را بشکند ،‌گفت: کسی که عهد و پیمان را رعایت نکند دین ندارد و در هر جایگاهی که باشیم انتظار داریم این عهد شکسته نشود.

مازنی با بیان اینکه قانون اساسی در بعضی موارد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد ، گفت: هر کس با هر عقیده و مذهب و مسلکی باید مبنای اصلی قانون اساسی را محترم بشمارد و با این ارکان اساسی مشروعیت را از رأی مردم دریافت می‌کنیم.

عضو فراکسیون امید با اشاره به تاکید بر حاکمیت منافع جناحی بر منافع ملی گفت: گاهی آنقدر منافع جناحی بر ما حاکم می‌شود که منافع ملی را فراموش می‌کنیم.

او با اشاره به فساد اقتصادی و اداری در بخش‌های مختلف جامعه گفت: ضرورت پاسخگو بودن مسئولان صاحب اختیار و تناسب پاسخگویی با مسائل ضرورت دارد و هر چه مقام بالاتر و اختیارات بیشتری داشته باشند پاسخگویی حائز اهمیت‌تر است.

مازنی با بیان اینکه پیشوایان دینی ما انتقادپذیر بودند گفت: حاکمیت قانون و مقابله با رفتارهای غیرقانونی این گونه نباشد که وقتی قانون به نفع ما نیست آن را نپذیریم لذا قانون بد از بی‌قانونی بهتر است و از هرج و مرج جلوگیری می‌کند.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به پرهیز از افراط و تفریط در همه عرصه‌ها گفت: جنبش دانشجویی باید به این جمع‌بندی برسد که رادیکالیسم کور به همان اندازه به ما ضربه می‌زند که کوتاهی و سهل‌انگاری آسیب‌زا است.

او تاکید کرد: حرکت اصلاحی و اصلاحات درمان دردهای این جامعه است و اصلاحات با انزوا و گوشه‌گیری و افراط به یک نسبت مخالف است.

مازنی با اشاره به ناهماهنگی‌ها در بین مسئولان گفت: اینکه مسئولان از طریق رسانه‌ها حرف‌ها را به هم منتقل می‌کنند این ناهماهنگی خوب نیست و جامعه باید احساس کند که هماهنگی بین ارکان و جامعه حاکم است.

او با بیان اینکه معضل فساد سیاسی بدتر از فساد اقتصادی است تصریح کرد:‌ راه‌حل این معضل این است که نظام معیوب انتخابات در جهت شفافیت و مشارکت حداکثری برای همه نامزدهای نحله‌های فکری مهیا باشد و مردم هم مطمئن باشند که رأی آنها موثر در سرنوشت خود است.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به طرح گفت‌وگوی ملی بیان کرد: گفت‌وگوی ملی یعنی اینکه از طریق تریبون حرف نزنیم بلکه روبروی یکدیگر مباحث را مطرح کنیم و حرف مخالف را شنیده و ارتباط دوستانه از مسیر گفت‌وگو را پیگیری و مشکلات را حل کنیم.

او ضمن برشمردن اصول گفت‌وگو گفت: اولین شرط گفت‌وگو پذیرش اختلاف نظر و دیدگاه و شرح صدر است باید ابتدا دو سلیقه و دو نظر و چندصدایی بودن را به رسمیت بشناسیم و بعد راه را برای گفت‌وگو فراهم کنیم.

مازنی احترام به طرفین را در مذاکرات ضروری دانست و گفت: رعایت ادب در مناظره‌ها بین طرفین توصیه می‌شود و نباید اتفاقی که در سال ۸۸ افتاد و کاندیدایی برای اینکه طرف مقابل را حذف کنند از هر وسیله‌ای استفاده کرد را شاهد باشیم چراکه بنای طرفین باید گفت ؤگو و کشف حقیقت در مذاکرات باشد.

او در ادامه افزود: گفت‌وگو باید منطقی و مودبانه انجام شود و همه ما اعم از اصولگرا ، اصلاح طلب ، نمایندگان مجلس و انجمن‌های دانشجویی باید در قالب طرح منطقی گفتارها وارد شویم.

او با انتقاد به پیش داوری‌ها در فضاهای رسانه‌ای و مجازی گفت: مباحثی در فضاهای مجازی مطرح می شود که اسنادی را ارائه و بدون آگاهی حکم داده می شود و نباید پیش داوری صورت گیرد.

مازنی بیان کرد: طرح سوال از ناحیه نمایندگان به مفهوم تهمت و پیش داوری نیست و سوال نه توهین است و نه تهمت و نه قضاوت و صرفا برای مشخص شدن مباحث بیان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: اصل را بر این می‌گذاریم که مسئولان نظام در سلامت مالی و اقتصادی هستند اما اگر سوال پیش آمد پاسخگو باشند و اگر سوال به گونه‌ای باشد که افکار عمومی قانع نشده ما به دنبال کشف حقیقت و عدالت هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: