کد خبر: ۶۹۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۰۱
در جریان تذکری در صحن؛
رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد نماینده اصولگرای مردم طرقبه و چناران از نماینده مردم تهران درخصوص اظهارنظر درباره حساب‌های رییس قوه قضاییه، گفت: هیچ کدام از این حساب‌های مربوط به شخص رییس قوه قضاییه نیست و بنده به ایشان گفتم با اطلاع این مسئله را می‌گویم.
دهقانی: نباید از تریبون مجلس به رییس قوه قضاییه دروغ نسبت بدهیم/ لاریجانی: با اطلاع می‌گویم این حساب‌ها مربوط به شخص نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمد دهقانی نقندر در جریان نشست علنی امروز مجلس و در تذکری با اشاره به چند موضوع مختلف اعلام کرد: اولین موضوع مربوط به برجام است که چون در پی اقدامات دولت امریکا تاکنون ۱۱ مورد بنابر گزارش کمیسیون امنیت ملی نقض شده اما الحمدالله امروز شخص رییس جمهوری نیز اعلام کردند که برجام لغو شده است.

او گفت: تقاضای ما این است که مطابق بند ۳ قانون مجلس درخصوص تصویب برجام عملی شود. دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل درخصوص لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا اعمال تحریم‌های جدید را به دقت رصد کند و اقدام متقابل انجام دهد و این درحالی است که باید غنی‌سازی تا سقف ۱۹۰ هزار سو در دستور کار دولت قرار بگیرد.

نماینده اصولگرای مردم طرقبه و چناران خاطرنشان کرد: حال که برجام لغو شده و سخنگوی دولت امریکا نیز اعلام کرد، آقای اوباما تحریم‌های جدید را امضا خواهد کرد، خواهش می‌کنم از جنابعالی به‌عنوان رییس مجلس و یکی از اعضای نظارت بر موضوع برجام مسئله را پیگیری کنید؛ حال که چندسال کشور متوقف شده، اقدامی کنید که بیش از این کشور متوقف نماند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با انتقاد از سوال یکی از نمایندگان مجلس درخصوص حساب‌های بانکی قوه قضاییه اعلام کرد: متاسفانه دروغ بزرگی در صحن مجلس علیه رییس قوه قضاییه بیان شد. بنده اسناد را از نزدیک دیده‌ام. ۱۰۰۰ میلیارد تومان به‌نام قوه قضاییه است و من تعجب می‌کنم که در مجلس با انگیزه‌های سیاسی رییس قوه قضاییه را متهم می‌کنند.

او با بیان این‌که ایرادی به اشخاص ندارد و درصورتی که لازم به انتقاد باشد، جلودار انتقاد خواهد بود، گفت: این‌که از تریبون مجلس به رییس یکی از قوا دروغ نسبت داده شود و حرف یک رسانه ضدانقلاب در داخل کشور و آن هم در خانه ملت بازگو شود، درست نیست و خواهشم این است که در این مورد نیز اقدام شود. ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم و نباید ابهامات زشتی که ضدانقلاب در خارج کشور درست می‌کنیم، در مجلس مطرح کنیم.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر بااشاره به موضوع برجام گفت: آن‌چنان که صبح اعلام شد، مجلس مصوبه غنی تهیه کرده و از ابعاد مختلف موضوع را مورد توجه قرار داده و اگر کسی در مسیر اجرای برجام بند سه را نقض کند و تحریم‌های جدید اعمال کند، حتماً اقدامات متقابل انجام خواهد شد و اقداماتی نیز در جهت احداث کارخانه ذکر شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه به این‌که برخی سناتورهای امریکایی حرف‌های زیاده زدند و گفتند چون ایران خود را در زمینه موشکی تجهیز می‌کند، باید تحریم‌های بیشتری وضع کنیم، باید بگوییم در بند ۷ همان مصوبه آمده که دولت موظف است نیروهای مسلح را مخصوصاً در زمینه موشکی مورد تقویت قرار دهد و ما هر دو بخش را از دولت درخواست کردیم و شورای نظارت نیز باید پیگیری کند.

رییس قوه مقننه همچنین درباره بخشی از تذکر درباره توهین به رییس قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: پیش از این، هنگامی که آقای صادقی به‌همراه آقایان رحیمی و مازنی نزد من آمدند، گفتم این نکته‌ای که گفتید، درست نیست که البته ایشان نیز گفتند که این مسئله‌ای است که در رسانه‌ها مطرح شده است.

او اضافه کرد: به هر حال هیچ کدام از این حساب‌های مربوط به شخص رییس قوه قضاییه نیست و بنده به ایشان گفتم با اطلاع این مسئله را می‌گویم. در جامعه سوءتفاهم به‌وجود نیاورید.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حساب‌ها مربوط به قوه قضاییه است. به هر حال در ریاست‌جمهوری نیز همین بودجه‌ها در حساب‌ها دستگاه‌ها وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم این در حساب شخص است و من قبلاً هم گفته بودم که این ابهام را اصلاح کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: