کد خبر: ۶۹۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۲۳۴
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، کسانی که برای سرنگونی دولت بشار اسد تلاش می‌کنند، همان هایی هستند که مذاکرات صلح را ناکام می‌گذارند.
لاوروف: تمامی گروه‌های مسلح حلب از النصره دستور می‌گیرندبه گزارش خبرداغ به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با پائولو جنتیلونی، همتای ایتالیایی خود در رم گفت: اعلام تشکیل "ارتش جدید حلب" تنها تلاشی برای لغو تحریم‌های بین المللی علیه جبهه فتح الشام(النصره سابق) است. تمامی گروه‌های مسلح در حلب از جبهه فتح الشام دستور می‌گیرند.

لاوروف گفت: مسکو همچنان از طرح استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره خروج جبهه النصره از حلب حمایت می‌کند. کسانی که می‌خواهند حلب در دست تروریست‌ها باقی بماند مسئول به شکست کشاندن این طرح هستند.

وی تأکید کرد: پس از سیطره کامل ارتش سوریه بر جاده کاستیلو، دیگر هیچ مانعی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به حلب وجود ندارد. سازمان ملل به دلیل تهدیداتی که از سوی "شورای محلی شرق حلب" درباره هدف قرار دادن کامیون‌ها دریافت کرده، مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه شده است. ما به سازمان ملل اعلام کردیم که هیچ مانعی برای ارسال کامیون‌های حامل کمک به شرق حلب وجود ندارد و باید با دولت سوریه در این باره به توافق برسد.

لاوروف گفت: در زمانی که سازمان ملل منتظر به وجود آمدن شرایط جدید است، روسیه کمک‌های بشردوستانه را به شرق حلب فرستاد و دو بیمارستان سیار دایر کرد. ما از کشورهای دیگر نیز می‌خواهیم مثل روسیه عمل کنند. ما تمامی اقدامات لازم را برای حل مشکلات غیرنظامیان در حلب اتخاذ خواهیم کرد و تمامی گزارشاتی را که درباره کشته شدن غیرنظامیان در حلب منتشر شده پیگیری می‌کنیم. بیشتر این گزارشات جنون آمیز است و به نظر می‌رسد از سوی "دیده بان حقوق بشر سوریه" که مسئولش تنها یک نفر است، صادر می‌شود.

وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران در رم گفت: متأسفانه کسانی که با نقض قطعنامه شورای امنیت برای سرنگونی نظام بشار اسد تلاش می‌کنند، بیش از شش ماه است که مذاکرات صلح را ناکام گذاشته‌اند.

وی بر لزوم توجه به قوانین انسانی بین المللی نه تنها در حلب بلکه در موصل و یمن و دیگر مناطق درگیر تأکید کرد.

وزیر خارجه ایتالیا نیز ضمن تأکید بر اینکه هیچ راهکار سیاسی برای بحران سوریه وجود ندارد خواهان آغاز روند سیاسی در این کشور شد.

وی گفت: ما می‌فهمیم که روسیه نقش مهمی در سوریه ایفا می‌کند. ما امیدواریم که روسیه و آمریکا شرایطی مناسب برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به شرق حلب فراهم آورند.

جنتیلونی گفت که کشورش از طرح دی‌میستورا برای خروج جبهه النصره از حلب حمایت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: