کد خبر: ۶۹۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۶۶۷
شرق در بخشی از گزارش خود درباره رابطه فیدل کاسترو با روسای جمهور ایران نوشت:دومین رئیس‌جمهوری ایران که رابطه خوبی با کشورهای آمریکای لاتین داشت و دوبار هم به کوبا رفت، محمود احمدی‌نژاد بود.
موضوعی که باعث شد فیدل کاسترو، احمدی‌نژاد را سرزنش و نقد کندبه گزارش خبرداغ،سفر نخست در چارچوب شركت در اجلاس سران عدم‌تعهد و سفر دوم يك ديدار دوجانبه بود. احمدي‌نژاد و كاسترو در اين ملاقات (سال ١٣٩٠) بيش از سه‌ساعت درباره مهم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ویژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاکم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌ای، تقویت روابط ملت‌های انقلابی، تلاش برای برپایی صلح و امنیت در جهان و مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و... گفت‌وگو كردند.

گفتني است در سال ٨٩ خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: «یک روزنامه‌نگار آمریکایی که به کوبا سفر کرده و ملاقات‌های طولانی با کاسترو داشته، در مطلبی در وب‌سایت آتلانتیک مدعی شده که رهبر انقلاب کوبا در ملاقات با وی، انتقاداتی را نسبت به احمدی‌نژاد بیان کرده و گفته که رئيس‌جمهوری ایران گرایش‌های یهودستیزانه دارد».

خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از «جفري گلدبرگ»، عضو شوراي سردبيري مجله معروف «آتلانتيك» كه به‌همراه خانم «جوليا سوييگ»، كارشناس روابط آمريكا و كوبا در شوراي روابط خارجي آمريكا، به كوبا سفر كرده بود، درباره نظرات کاسترو درباره اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره نفی هولوكاست نوشت: «کاسترو به طور مداوم احمدی‌نژاد را به دلیل نفی هولوکاست سرزنش می‌کرد.»

گلدبرگ به نقل از کاسترو نوشته بود: «من فکر نمی‌کنم در طول تاریخ هیچ قوم و مذهبی بیش از یهودی‌ها مورد تهمت و افترا قرار گرفته باشند، من می‌خواهم بگویم که حتی بیش از مسلمانان. ایران باید بداند که یهودی‌ها از سرزمین خود به بیرون رانده شدند و در تمام مناطق جهان به‌عنوان مردمی که پسر خدا را کشته‌اند، مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
1
واقعا چه فاجعه ای خبر داغ چه فاجعه ای. از فاجعه برخورد دو قطار و سوختن و کشته شدن هموطنان تبریزی و سایر مسافرین و زائرین امام هشتم وحشتناک تره. واقعا خیلی فاجعه است خیلی. البته دولت با کوبیدن قطار ها بهم ثابت کرد خوب نشانه روی بلده صاف میزنه به هدف و خوب هواس ها رو از ناکارآمدی دولت پرت می کنه .سید اولاد پیغمبر خاتمی هم براش قضیه نیشابور پیش اومد اونم نشانه رویش خوب بود صاف زد به هدف.شانس اوردیم اصلاح طلبا خشونت طلب نیستند و اصلا مثل روحانی نمیدونن منشا خشونت از کجاست به همین دلیل از دانش اموزان سئوال کردن اول مهر وگرنه همه مون رو تو جاده ها نفله می کردند.
فردین
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
علی آقا منظور شما اینه که دولت به راننده لوکوموتیو گفته برو بزن به اون قطار مسافری تا یه چند وقتی مردم حواسشون به دولت و مملکت پرت بشه.درسته؟تو تا حالا کجا بودی.مواظب خودت باش زیاد از مغزت استفاده نکن!!باور کن تو احمدی نژاد دومی هستی.حالا که احمدی نژاد نمی تونه کاندید بشه لااقل تو برو کاندید شو.بهت قول میدم رای میاری.هنوز چند تا دکل و کشتی داریم که بخوای گم و گور کنی .تازه میتونی چند روز هم قهر کنی بری خونه.(علی ما احمدی نژاد دیگر است) باور کن گاو پیش تو پروفسور.ه .
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: