کد خبر: ۶۹۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۳۲۱
رحمانی فضلی در نشست خبری:
وزیر کشور بهره‌برداری‌های سیاسی از موضوع اربعین را نابخشودنی عنوان کرد و گفت: اگر ان‌شاالله امنیت برقرار شود، مرز خسروی و سومار را بازگشایی خواهیم کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری صبح امروز خود در وزارت کشور گفت: یکی از مشکلاتی که امسال در راهپیمایی اربعین مواجه شدیم بحث حضور افرادی  بود که به صورت غیرمجاز به مرز آمده بودند.

در مهران با بیش از ۱۰۰ هزار نفر مواجه شدیم

او ادامه داد: در مهران با بیش از ۱۰۰ هزار نفر مواجه شدیم و توانستیم با کمک دستگاه‌های اجرایی کنترل کنیم. امر زیارت مستحب است اما رعایت قانون بسیار حائز اهمیت است.طبیعی است که ما مانع خروج این افراد از مرز شویم.

وزیر کشور با اشاره به اعلام‌های قبلی برای صدور روادید در مدت ۲۴ ساعت اظهار داشت: ما از قبل اعلام کردیم که ۲۴ ساعته روادید می‌دهیم اما با شرایطی که پیش آمد به نیروی انتطامی جسارت شد و با سنگ و چوب حمله شد و فقط با خویشتنداری این مسئله مدیریت شد.

هر روز با مرزبان‌های عراق دیدار داشتیم

رحمانی فضلی افزود: از کرمانشاه و لرستان جاده‌ها را بستیم. آن روز سپاه و بسیج نیرو و امکانات لازم را فرستادند. بعد از ۲۴ ساعت با اقناع‌سازی نظرات همه افرادی که بدون مجوز رفته بودند، بازگشتند و حدود ۶۰۰، ۷۰۰ نفر از افرادی که از مسیرهای نامشخص عبور کردند توسط عراق بازگردانده شدند.

رئیس شورای امنیت کشور خدمات‌رسانی در امر اربعین را نسبتا خوب توصیف کرد و یادآور شد: ما در سه مرز ستاد مستقل زدیم و جانشین فرماندهی مسئول عبور و مرور افراد شد و خودشان حضور داشتند. ما هر روز با مرزبان‌های عراق دیدار داشتیم. البته بعضی مسایل مطرح شده در بعضی از رسانه‌ها و نشریات، انصاف نبود.

مردم از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند

او اضافه کرد: مردم ما از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند و می‌فهمند. هیچ وقت ادعا نکردیم کار خاص دولت یا دستگاه خاصی است و هیچ بحث تقسیم غنایم مطرح نیست. بهره‌برداری‌های سیاسی در این موضوع گناه نابخشودنی است.

وزیر کشور با بیان اینکه آسیب‌های امسال احصا شده است، تصریح کرد: نهایتا با تدوین برنامه‌های جدیدی بعد از یک ماه کار سال آینده آغاز خواهد شد. گذرهای مرزی را برای سال آینده زیاد خواهیم کرد.

وزیر اطلاعلات باید درباره نفوذ نظر بدهد

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود علی مطهری به جای اینکه در مشهد باشد در مرزها حضور داشتند و رییس جمهور مطلبی را منتشر کردند و در بحث لغو سخنرانی مطهری از نفوذ سخن گفته‌اند؟ خاطرنشان کرد: ما در مهران هیچ مشکل آب و تغذیه نداشتیم اما اینکه ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیرمجاز آمدند معلوم است که تجمع می‌شود. اینکه رییس جمهور از نفوذ سخن گفته‌اند، مربوط به دستگاه اطلاعاتی است و ایشان تخمین زده که این نوع اقدامات شواهدی از نفود است و با قطعیت سخنی نگفته‌اند. بیان ایشان باید توسط وزیر اطلاعات بررسی شود.

با برقراری امنیت مرز خسروی و سومار را بازگشایی می‌کنیم

او همچنین در این باره که آیا سال آینده مرز قصرشیرین و سومار بازگشایی خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: امسال هم پیشنهاد کردیم که سومار بازگشایی شود ولی عراق قبول نکرد چون امکانات لازم را نداشتند. برای حفظ جان مردم این مرز بازگشایی نشد. اگر ان‌شاالله امنیت برقرار شود، مرز خسروی و سومار را بازگشایی خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: