کد خبر: ۶۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
تعداد بازدید: ۴۸۱
در یک کنفرانس در فرانکفورت دیگر بانکداران ایرانی نیز گفتند که انتظار ندارند تاثیرات زیادی در بلند‌مدت پس از پیروزی ترامپ بر کارشان دیده شود هر‌چند که ترامپ مخالف با توافق هسته‌ای بوده است.
نشست مهم‌اقتصادی با حضور ایران در آلمان/ خوش‌بینی نسبت به «عقلانی»‌تر‌شدن ترامپخبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که یکی از مقام‌های  بلندپایه دولتی ایران اظهار کرده است که ایران بر این باور است که در هفته‌ها آینده موضعی عقلاتی‌تر را از سوی ترامپ شاهد خواهد بود. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب؛ این خبرگزاری می‌نویسد: «این مقام بانک مرکزی ایران باور دارد که ترامپ عقلانیت بیش‌تری را از خود به خرج خواهد داده و آن‌چه تاکنون علیه ایران گفته است صرفا شعارها تبلیغاتی رک‌گویانه در جریان مبارزات انتخاباتی بوده‌اند. در یک کنفرانس در فرانکفورت دیگر بانکداران ایرانی نیز گفتند که انتظار ندارند تاثیرات زیادی در بلند‌مدت پس از پیروزی ترامپ بر کارشان دیده شود هر‌چند که ترامپ مخالف با توافق هسته‌ای بوده است؛ توافقی که نقطه‌عطفی در روابط ایران و ایالات متحده بود و سال گذشته به امضا رسید. «پیمان قربانی» معاون رییس بانک مرکزی ایران در حاشیه این کنفرانس گفته است که آن‌چه ترامپ در کارزار انتخاباتی گفته است صرفا برای رقابت در انتخابات بوده است. او اشاره کرده است که ایران انتظار دارد زمانی که ترامپ در مقام ریاست جمهوری قرار می‌گیرد رویکرد عاقلانه‌تری را در پیش گیرد. او می‌گوید:«ایالات متحده به مرحله‌ای خواهد رسید که باید به توافق هسته‌ای مفتخر باشد و این تنها راه درست رو به جلو خواهد بود.»

«ولی ضرابیه» رییس بانک سامان نیز معتقد است که ترامپ در قبال ایران رویکرد عملگرایانه‌ای را در پیش خواهد گرفت که به نفع مردم امریکا خواهد بود. او می‌گوید: «ترامپ پیش از هر چیز یک تاجر است. من مشکل عمده‌ای پیش‌روی‌مان نمی‌بینم.»
 
«ولفانگ شوبله»وزیر دارایی المان نیز در میزگردی با حضور «پیتر کازیمیر»‌ همتای خود از اسلواکی در برلین همین نظر را داشته است و گفته است: «بسیاری باور دارند که جایگاه ریاست جمهوری در امریکا قوی‌تر از فردی است که در آن جایگاه قرار گرفته است.» همتای او از اسلواکی نیز اشاره کرده است که شفافیت بیشتری درباره سیاست ترامپ در قبال اروپا مورد نیاز است. 

خبرگزاری رویترز در ادامه به نقل از قربانی اشاره می‌کند که بانک مرکزی ایران هیچ دلیلی برای ترس نمی‌بیند و ایران آماده گرم‌ترشدن همکاری‌ها با بانک‌های خارجی است. او می‌گوید: «دیر یا زود بانک‌های بزرگ اروپایی به این درک خواهند رسید که باید یخ روابط با ایران شکسته شود و شروع به کار با ایران کنند. او ضمن تحسین اقدام اخیر شرکت فرانسوی توتال برای بازگشت به ایران و حضور در صنعت انرژی آن اشاره کرد که خوبست که سرکت‌های دیگر نیز راه مشابهی را در پیش گیرند. 

این خبرگزاری اما اشاره می‌کند که دویچه بانک و بی ان پاریباس پیشتر نهادهای مالی مهمی بوده‌اند که به اتهام نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران و به اتهام ارائه اعتبارات مالی به ایران مشمول مجازات‌های تحریمی سنگین شدند. 

رویترز افزوده است که در کنفرانس فرانکفورت گروه زیادی از نمایندگان ایرانی در حوزه‌های مشاوره مالی و بانکی حضور داشتند اما تعداد بانکداران آلمانی زیاد نبودند. مدیر بانک سامان در گفت و گو با رویترز گفته است که در حال مذاکره با تمام بانک‌های خارجی بوده است. او اما می‌گوید: «بسیار کار سختی است. امریکا دیوار بزرگی را در برابر هر فردی که خواستار معامله با ایران باشد ایجاد کرده است.»«نادر حسن پور» معاون بانک «حکمت ایرانیان» یک بانک تجاری در حد متوسط در ایران نیز گفته است که در تلاش برای کسب نظر مساعد وام‌دهندگان بزرگ اروپایی بوده است. این خبرگزاری در پایان به نقل از «منصور تفضلی» معاون رییس بانک پارسیان اشاره می‌کند که در مقابل ایران اکنون به جای روپیه هند با و یا یوان چین یا وون کره جنوبی معاملات خود را با یورو انجام می‌دهد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: