کد خبر: ۶۹۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
تعداد بازدید: ۲۱۶
مشاور عالی رهبری گفت: ضروری است تا شبکه‌های اقتصادی ملی مانند راه آهن و راه‌های هوایی ، خطوط انتقال نفت و گاز و برق و جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی در هدف همدلی و پیوند جهان اسلام ایجاد شود.
گردشگری در همه سطوح باید بین ملت‌های جهان اسلام گسترش یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سرلشکر یحیی رحیم صفوی در اختتامیه همایش بحران‌های ژئوپولیتیکی جهان اسلام بیان کرد: بحران اصلی ژئوپولیتیکی جهان اسلام وجود صهیونیسم و سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکاست.

مشاور عالی رهبری افزود: بحران ژئوپولیتیک در جهان اسلام به ویژه در غرب آسیا اتفاق می‌افتد که اکثر آن ساخته و پرداخته عواملی بیرونی جهان اسلام است و برای سرپوش گذاشتن بر بحران اصلی ژئوپولیتیک و وجود رژیم صهیونیستی است. لذا جهان اسلام برای حل این بحران باید به یک جمع‌بندی درباره رژیم صهیونیستی و سیاست‌های بحران‌ساز آمریکا در منطقه برسد.

او با بیان اینکه بحران‌های ژئوپولیتیکی دیگر در جهان اسلام اختلاف‌های مذهبی و وجود رژیم‌های غیرمردمی به ویژه در بخش آسیاست، گفت: فقها و علمای دانشگاهی جهان اسلام هرچه بیشتر باید در این رابطه گفت‌وگو کنند و به راهکارهای اساسی برای حل این بحران برسند.

مشاور عالی رهبری ادامه داد: برای حل این بحران ژئوپولتتیک گفت‌وگو و هم‌اندیشی مسالمت‌آمیز و احترام متقابل کشورها و سیاست‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

رحیم صفوی با بیان اینکه پیشنهادهایی برای گسترش دوستی و هم زبانی و همدلی کشورهای اسلامی ارائه شد، گفت: گردشگری در همه سطوح و در بین ملت‌های جهان اسلام باید گسترش یابد و اتحادیه جهانی باید با هدف پیوند هرچه بیشتر اقتصاد جهان اسلام تشکیل شود.

او با بیان اینکه شبکه‌های اقتصادی جهان اسلام اکثرا رویکرد بیرونی دارند، گفت: ضروری است تا شبکه‌های اقتصادی ملی مانند راه آهن و راه‌های هوایی ، خطوط انتقال نفت و گاز و برق و جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی در هدف همدلی و پیوند جهان اسلام ایجاد شود.

رحیم‌صفوی گفت: پیشنهاد می‌شود که در مرحله اول افغانستان، ایران ، عراق و سوریه و لبنان به عنوان پایگاه اصلی اتحادیه اقتصادی وارد عمل شوند.

او افزود: نظر به اهمیت بحران‌های ژئوپولیتیکی در جهان اسلام بویژه در غرب آسیا، پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزان عالی کشور در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه هرچه بیشتر مسائل ژئوپولیتیکی را در نظر بگیرند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: ترویج فرهنگ معنویت و گفت‌وگو و مدارا از آرمان‌های اصلی همگرایی است و همچنین تقویت نشست‌ها و همکاری بین نخبگان اقتصادی از جمله راهکارها است.

رحیم صفوی با بیان اینکه پیگیری سیاست تنش‌زدایی و حمایت از مقاومت در مقابل استکبار جهانی از جمله موارد همگرایی است، گفت: آخرین پیشنهاد علما، دانشگاهیان و اساتید جهان عرب این است که این همایش‌ها ادامه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: