کد خبر: ۶۹۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۱۳۸۰
روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی تحت عنوان «من از ریش منتفر هست به خدا سوگند از آن بدم می آید: ‌جشن آزادی مردان عراقی با اصلاح صورت» به آزاد شدن مناطق اطراف موصل اشاره می کند.
به گزارش خبرداغ به نقل ا آفتاب،این روزنامه اشاره می کند که ارایشگرانی از اربیل به اردوگاهی در اطراف موصل رفته اند و مردان آن ناحیه در اقدامی نمادین پس از تارومار شدن نیروهای داعش در آن منطقه توسط پیشمرگه های کرد و ارتش عراق  با اصلاح ریش خود جشن گرفته اند. 

«گاردین» در این باره می نویسد:«داعش اغلب قوانین سخت گیرانه ای را حاکم کرده بود از جمله ممنوعیت سیگار کشیدن، ممنوعیت تماشای فوتبال و ممنوعیت پوشیدن تی شرت های با آرم و لوگو و هم چنین اجرای دستور ریش اجباری برای مردان. محمود صباح ۲۰ ساله از موصل می گوید:«من ریش گذاشتم اما حتی یک سلفی هم از خودم نگرفتم می خواهم تمام آن خاطرات تلخ از ذهنم پاک شوند». «هانی محمود» می گوید:«اکنون حتی یک اصلاح ساده ریش هم حس خوبی به آدم می دهد». او می افزاید:«داعش زندگی ما را نابود کرد من خیلی با این ریش اذیت می شدم اکنون احساس آرامش می کنم». 

جاسم که تی شرت کریستیانو رونالدو را پوشیده می گویدم«می خواهم ریش پروفسوری بگذارم من از این مدل ریش داعشی متنفرم به خدا سوگند که متنفرم». 

روزنامه «دیلی میل» نیز امروز با انتشار گزارشی از کنار زدن برقع از روی صورت زنان در برخی از مناطق آزاد شده از دست داعش اشاره کرده است. این روزنامه اشاره می کند که زنان گفته اند که گویی دوباره متولد شده اند. اوایل سال جاری نیز منبج در سوریه از دست داعشی ها آزاد شده بود و زنان برقع های شان را سوزاندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: