کد خبر: ۶۹۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۳۸۲
نظرسنجی های نیویورک تایمز، ای بی سی ، سی بی سی و اکثر رسانه های امریکایی از شانس بالای پیروزی کلینتون می گفتند اما برخلاف نظر آنان اکنون مشخص شده که مجلس نمایندگان در دست جمهرویخواهان باقی خواهد ماند و ترامپ از نظر کسب آرای الکترال جلوتر از هیلاری کلینتون قرار دارد. چرا و چگونه مراکز نظرسنجی و آمارگیری امریکایی دچار اشتباه شدند؟
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،تقریبا هر نظرسنجی ای را که می دیدید تخم مرغ ها را در سبد هیلاری کلینتون قرار می داد. نیویورک تایمز از احتمال برد ۸۵ درصدی او می گفت، هافینگتون پست از احتمال برد ۹۸.۳ درصدی، وب سایت «فایو ثرتی ایت» از احتمال برد ۶۶.۹ درصدی گفت اکنون مجریان بخش های مختلف خبری شوکه شده اند. تقریبا تمایم آنان اشتباه کردند». 

سایت «جی کیو مگزین» اشاره می کند که به نظر می رسد بخش عمده ای از این خطای مخاسباتی مربوط به توانایی ها و قابلیت بالای کارزار دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در بسیج رای دهندگان جدیدتر بوده است و همین امر پیش بینی را  برای شکبه های خبری و موسسات نظرسنجی دشوارتر کرد. این سایت اشاره می کند که طبقه کارگر سفید پوست امریکایی که معمولا تمایلی به مشارکت در انتخابات ندارد اکنون به پای صندوق های رای رفته است. 

این سایت اشاره می کند که شاید یکی دیگر از دلایل عمده این باشد که بسیاری از امریکایی ها  آمادگی لازم برای دیدن یک رییس جمهوری زن را ندارند این موضوع دیده می شود که بسیاری از امریکایی ها نسبت به حضور یک زن در مقام فرماندهی کل قوا تمایل زیادی ندارند. 

نتایج نشان می دهند که دونالد ترامپ توانسته سه شنبه شب در فلوریدا، اوهایو و کارولینای شمالی پیروزی های چشمگیری را کسب کند. برد کلینتون نیز در ویرجینیا، کلرادو و کالیفرنیا بوده است. با این حال هنوز هیچ یک از نامزدها به حدنصب ۲۷۰ رای الکترال دست نیافته اند. میشیگان و ویسکانسین دو ایالتی هستند که از دهه ۸۰ میلادی به این سو هرگز به نامزدی جمهوریخواه رای نداده اند. باید منتظر نتیجه ای مهم از این دو ایالت بود. 

باید بخاطر داشت که رای مردم می تواند کم اهمیت تر محسوب شود اگر نامزدی بتواند اکثریت ارای الکترال مورد نیاز را کسب کند و در ایالت ها پیروز شود. در انتخابات سال ۲۰۰۰ میلادی ال گور در سطح ملی رای بیش تری از جورج دابلیو بوش آورد اما جمهوریخواهان موفق شدند با کسب ۲۷۱ رای الکترال پیروز شوند.

 برای تیتر زدن علت شکست هیلاری زوده ولی دقیقا و به خوبی اشاره می کنه که دو دلیل اصلی داره شرکت گروه همیشه خاموش طبقه کارگر سفید پوست و بسیج شون توسط کارزار ترامپ و عدم تمایل اونها به ریاست جمهوری یک زن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: