کد خبر: ۶۹۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۳۶۵
معاون‌اول رییس‌جمهور معتقد است همه باید به قانون بازگردیم و عمل به قانون یعنی احترام گذاشتن به امضایی که پای مجوز وزارت ارشاد است.
جهانگیری: بی قانونی به نفع هیچ کسی نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، معاون‌اول رییس‌جمهور عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی جنتی مدیر همه‌جانبه‌نگر، معتدل و انقلابی بود که عمر خود را در راه پیشرفت کشور و انقلاب صرف کرده است.

وی ادامه داد: علی جنتی زمان شروع کار در وزارت‌ارشاد با سختی‌های زیادی روبرو بود اما توانست با عملکرد درست امید را به فرهیختگان و جامعه فرهنگی بازگرداند و ما امروز شاهد نشاط در جامعه فرهنگی هستیم.

معاون‌اول رییس‌جمهور با اشاره به انتصاب صالحی‌امیری به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صالحی‌امیری از جمله شخصیت‌های شناخته شده است که در این بخش زحمات زیادی کشیده و تعامل و ارتباط خوبی با جامعه فرهنگی دارد و قطعا پذیرش مسوولیت وزارت‌ارشاد در مقطع فعلی که بیشتر از چند ماه به پایان دولت نمانده نشان از منش و بزرگی ایشان دارد و امیدوارم به نتایج خوبی برسد.

جهانگیری با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در کشور در همه ارکان وجود دارد و هیچ نکته و فعالیتی از فرهنگ برکنار نیست، گفت: قدرت فرهنگ از سیاست بالاتر است و هر جا ما در بخش‌های سیاسی و اجتماعی به مشکل بر می‌خوریم می‌گوییم فرهنگ می‌تواند کمک کند تا مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: پیش نیاز توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی است و بر همین اساس این سوال پیش می‌آید که آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر است حجم بالای مطالبات، نیازها و درخواست‌ها را پاسخ بدهد.

جهانگیری با اشاره به اینکه قطعا پاسخ این سوال منفی است، گفت: دلیل منفی بودن این پاسخ این است که مطالبات و انتظارات با قدرت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ و همگن نیست و در طول سال‌های گذشته هرچه جلوتر رفته‌ایم قدرت و بودجه این وزارتخانه کاهش یافته است. در عوض قدرت و بودجه دستگاه‌های دیگری زیاد شده که اصلا پاسخگو نیستند و هیچ فردی از آنها سوال نمی‌کند.

وی متذکر شد: باید بخش فرهنگ قدرتمند شود زیرا وقتی بخش فرهنگ ضعیف باشد سایر بخش‌ها نیز همچون سیاست، اقتصاد و دیپلماسی نیز ضعیف می‌شود.

جهانگیری با اشاره به لزوم توجه به قانون گفت: مسوولیت دولت در این بخش بازگشت به قانون و جلب اعتماد از دست رفته مردم است، به همین دلیل باید به نخبگان و سرمایه اجتماعی توجه کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید در بخش فرهنگ به جای رویکرد سیاسی و امنیتی به رویکرد علمی بپردازیم و برخورد مدیران فرهنگی باید برخورد حکیمانه و به‌دور از افراد و تفریط باشد.

جهانگیری تاکید کرد: اگر کسانی امروز قدرتی دارند که می‌توانند فراتر از قانون عمل کنند باید بدانند قطعا خودشان روزی از این مساله لطمه می‌خورند و بی‌قانونی به نفع هیچ کسی نیست.

معاون‌اول رییس‌جمهور با بیان اینکه باید امضای وزارت‌ارشاد برای همه محترم باشد، گفت: همه ما و همه دستگاه‌ها اعم از قوه‌قضاییه و امامان جمعه باید به امضا احترام بگذاریم و آن را محترم بشمارند زیرا اگر ما احترام بگذاریم قطعا احترام می‌بینیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: