به گزارش
خبرداغ به نقل از وب سایت پدال: رقیب نیسان جوک که توسط ام جی به نام ZS مزین شده امکان رونمایی در ماه نوامبر و در کشور چین را دارد.
شاسیبلند
جدید ام جی ZS اواخر ماه آینده در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین رونمایی
خواهد شد. ما اولین بار این خودرو را در شکل ام جی 3 با ارتفاع بالاتر شکار
کردیم. چندین ماه بعد نیز این خودرو را در پوشش متمایزتری دیدیدم. این
تصاویر بهترین تصاویری هستند که از فرزند جدید ام جی به دست آمدهاند. این
خودرو اندازهای در حدود نیسان قشقایی خواهد داشت.
در
اینجا برای اولین بار خودرو را با بدنهی تولیدی خود میبینیم که بر
پایهی پلتفرم کوتاه شدهی GS ساخته شده است. ارتفاع سواری خودرو نسبت به
هاچبک کوچکتر ام جی 3 به وضوح افزایش یافته درحالیکه به نظر میرسد
چراغهای جلو باریکتر و کشیدهتر باشند.
اعدادی
که روی بدنهی خودرو دیده میشدند مشخص کردند که ام جی در حال تست
پیشرانهی 1 لیتری بنزینی است که در حال حاضر در طیف محصولات خود آن را
ندارد. اگر ام جی در حال توسعهی این پیشرانهی کوچک 3 سیلندر توربو باشد
بنابراین میتوانیم آن را در دیگر مدلهای آیندهی این شرکت نیز ببینیم.
طبق گفتههای منابع داخلی شرکت، این خودروی جدید نام روور 45 سدان و هاچبک را که در سال 2005 حیات آن پایان یافت زنده خواهد کرد.
به
علاوه مدیر بازاریابی ام جی گفته که محبوبیت زیاد کراس اوورها و شاسی
بلندها به این معنی بوده که ام جی نمیتواند این بازار را نادیده بگیرد.
همچنین ساخت ZS بر پایهی پلتفرم مدل GS به این معنی است که مدل جدید
کوچکتر میتواند از همان پیشرانهی 1.5 لیتری بنزینی و گیربکس 6 سرعته
دستی برادر بزرگتر بهره ببرد. همچنین گیربکس 7 سرعته ی DCT نیز در برادر
بزرگتر در دسترس است بنابراین میتوانیم این واحد را نیز در ZS ببینیم.
مصرف
سوخت خودروی جدید احتمالاً زیر 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود اما
خبر مهمتر به بهای خودرو مربوط میشود. بهای آغازی GS حدود 3500 پوند کمتر
از قشقایی است پس انتظار داریم که رقیب جوک نیز بهای آغازی حدود 12 هزار
پوندی داشته باشد که بهطور چشمگیری پایینتر از نیسان است. پلتفرم یاد شده
همچنین میتواند در خودروهای بزرگتر نیز بکار رود پس احتمال اینکه ما
شاسیبلندی 7 نفره از ام جی برای رقابت با نیسان X-Trail را ببینیم نیز
وجود دارد.
از
زمان محو شدن ام جی TF از بازار در سال 2010، طرفداران همیشه در حسرت
تولید دوبارهی خودرویی با آن مشخصات بودهاند. مدیر بازاریابی شرکت گفته
که خودروی اسپورت جدیدی از سوی ام جی در آینده عرضه خواهد شد اما انتظار
نمیرود که چند سال آینده این اتفاق بیفتد چراکه عمده تمرکز برند در حال
حاضر روی بازارهای سوددهی چون شاسی بلندها است.
او
اضافه میکند با گرمتر شدن بازار خودروهای اسپورت در چین، کمپانی مادر ام
جی یعنی سایک ایدهی تولید TF جدید را پرورش میدهد اما این خودرو باید
برای همهی بازارها جذابیت داشته باشد.
کراس
اوور جدید ام جی تنها بخشی از برنامهی تولید ام جی خواهد بود. تا پایان
سال 2020 ام جی نسخههای جدیدی از مدلهای 3 و 6 را به همراه شاسی بلندهای
جدید تولید خواهد کرد.
اولین
قدم ام جی برای ورود به بازارهای خودروهای الکتریکی نیز با داینامو مشخص
شده است. به نظر میرسد که روسای شرکت به ارائهی خودروهای خود با
پیشرانههای بنزینی و دیزلی علاقهی بیشتری دارند و تمایل کمتری برای
تکنولوژی پلاگین هیبرید به چشم میخورد.