کد خبر: ۶۹۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
تعداد بازدید: ۱۳۰۰
کارگردان زن سرشناس آمریکایی برای پیاده روی اربعین راهی کربلا شد!
به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز ، «کاترین بیِگلو» کارگردان سرشناس آمریکایی برای ساخت فیلم سینمایی «اربعین بزرگ» وارد بصره عراق شد تا برای ثبت لحظه‌های ناب، با پای پیاده راهی کربلا شود.
کاترین آن بیگلو (Kathryn Ann Bigelow) در سال ۱۹۵۱ در سن کارلوس کالیفرنیا به دنیا آمد.

 

وی تنها فرزند مدیر کارخانه‌ رنگ‌سازی در کالیفرنیای آمریکا و همسر پیشین جیمز کامرون، کارگردان سرشناس آمریکایی نیز است. کاترین بیگلو ابتدا به‌عنوان دانشجوی نقاشی وارد دانشگاه شد و در سال ۱۹۷۲ در رشته‌ هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. سپس در رشته‌ نقد و نظریه‌ فیلم از دانشگاه کلمبیا کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد.

 

بیگلو که سابقه بازی در ۲ فیلم را در کارنامه هنری خود دارد، اولین فیلم کوتاه خود را در سال ۱۹۷۸ با نام «The Set-up» را ساخت. وی در سال ۱۹۸۲ اولین فیلم بلند خود را با نام خالی از عشق و با نقش‌آفرینی ویلیام دوفو روی پرده سینما برد و بعد از آن‌ فیلم نزدیک تاریکی را به نمایش درآورد.

 
کارگردان زن سرشناس آمریکایی برای پیاده روی اربعین راهی کربلا شد! +عکس

 

کاترین آن بیگلو کارگردان سرشناس آمریکایی است. از معروف‌ترین فیلم‌های او می‌توان به فیلم مهلکه اشاره کرد که در مراسم جوایز اسکار سال ۲۰۱۰، ۶ جایزه را از آن خود کرد. وی همسر پیشین جیمز کامرون، کارگردان سرشناس هالیوود بوده‌است.

 

بیگلو در هشتاد و دومین دورهٔ جوایز اسکار جایزهٔ بهترین کارگردان سال را برای فیلم مهلکه از آن خود کرد. او نخستین زنی است که در تاریخ آکادمی برندهٔ «اسکار بهترین کارگردانی» شده‌است. مهلکه با به دست آوردن ۶ جایزه از جمله «جایزهٔ اسکار بهترین فیلم» موفق‌ترین فیلم هشتاد و دومین مراسم اعطای جوایز اسکار بود.

 

فلز آبی (1989) و نقطه شکست (1991) با بازی کیانو ریوز دو فیلم بعدی بیگلو بودند تا این‌که در سال 1995 فیلم روزهای عجیب را با فیلم‌نامه‌ای از جیمز کامرون؛ همسر سابقش ساخت. بیگلو در سال 2000 فیلم وزن آب و دو سال بعد فیلم کا – 19 را با نقش‌آفرینی هریسون فورد ساخت که داستان اولین زیردریایی هسته‌ای شوروی سابق بود.

 

معروف‌ترین فیلم‌ او مهلکه یا قفسه درد نام دارد. این فیلم در سال 2008 برای اولین‌بار در جشنواره‌ ونیز به نمایش درآمد. وی با این فیلم در مراسم جوایز اسکار سال 2010 در مجموع 6 جایزه به دست آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: