کد خبر: ۶۹۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۳۳۳
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکپارچه کردن حوزه حمل و نقل از جمله ترکیب حمل و نقل دریایی با ریلی را در دستور اجرا داریم.
آخوندی از ترکیب حمل و نقل دریایی با ریلی خبر دادبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، عباس آخوندی در سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از استان های بسیار مهم کشور در حوزه تولید و ورودی ایران از سمت دریاست، عنوان کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی از هر حیث از جمله امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است و نقش بسیار حیاتی در توسعه ملی ایران دارد و نمی توان نسبت به این استان کم توجه بود.

وی ادامه داد: هرمزگان مرکز حمل و نقل دریایی ایران است و ظرفیت های مهمی در زمینه حمل و نقل ریلی و زمینی و هوایی دارد و استانی حمل و نقلی محسوب می شود و علاوه بر آن یکی از مراکز عمده صادرات و واردات ایران است و همچنین از ثروت منابع انسانی بسیار گسترده ای برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که میزان وابستگی به دولت، حداقل میزان وابستگی باشد، اظهار داشت: در ایران باید بخش خصوصی داشته باشیم که از دولت درخواست کند که در کار آن دخالت نکند و تنها بازار رقابت منصفانه را فراهم کند و باید به دنبال اقتصاد رقابتی برویم و همه بازار باید رقابتی باشد.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، تصریح کرد: سرمایه گذاری خوبی در این حوزه در حال انجام است و در این راستا یکپارچه کردن حوزه حمل و نقل از جمله ترکیب حمل و نقل دریایی با ریلی را در دستور اجرا داریم و امروز میزان حمل کالا از بندر به ریل افزایش یافته و این امر موجب کاهش هزینه حمل و نقل زمینی خواهد شد.

وی رفع عدم تعادل های منطقه ای را یکی از کارهایی دانست که باید در اقتصاد مقاومتی انجام داد و بیان داشت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی رفع این عدم تعادل هاست و اگر حمل و نقل در این زمینه تاثیری داشته باشد حاضر به کمک هستیم و در این زمینه حتما باید شهرستان هایی همانند میناب، جاسک، سیریک و بندرلنگه مورد توجه قرار گیرند.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از انتظاراتی که از ستاد اقتصاد مقاومتی در هرمزگان می توان داشت توجه به صادرات است و این استان می تواند به عنوان سکوی صادرات عمل کند که بنادر در این زمینه نقش مهمی دارند و در توسعه صادرات باید روی استان هرمزگان متمرکز شویم.

آخوندی گفت: گردشگری در هرمزگان بحث بسیار مهمی است و در زمینه مسافرت های دریایی ترمینال دریایی در این استان ایجاد شده و در زمینه گردشگری دریایی در این استان باید کار مهمی صورت گیرد و کارگروهی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: از اقتصاد دانش بنیان نیز باید حمایت شود و در این راستا نیاز است برگزاری استارتاپ ویکندها مورد توجه قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: