کد خبر: ۶۸۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید: ۷۹۱
مدیر گروه تحلیلی کارگزاری اردیبهشت ایرانیان تحلیل و برآوردی از NAV هر سهم سرمایه گذاری غدیر که به عنوان اولین شرکت ایرانی متقاضی حضور در بورس لندن است ، ارایه کرد.
تحلیل و برآورد NAV هر سهم اولین شرکت ایرانی متقاضی حضور در بورس لندنسرمایه گذاری غدیر اخیرا" اولین گام برای افزایش سرمایه 56.5 درصدی طی دو مرحله و از محل اندوخته را برداشته و سود هر سهم سال مالی 30 آذر را از 404 به 372 ریال کاهش داده و در عملکرد 9 ماهه قادر به تحقق 24 معادل 89 ریال شده است. 

این هلدینگ چند رشته ایی در نظر دارد به عنوان اولین شرکت ایرانی تا پایان 2016 در بورس لندن درج و 20 درصد سهام را عرضه اولیه کند. 

در این میان حافظ عزیزی نقش مدیر گروه تحلیلی کارگزاری اردیبهشت ایرانیان، تحلیلی از آخرین وضعیت" وغدیر" و NAV هر سهم ارایه کرده که به شرح زیر است:

سرمایه گذاری غدیر که با سرمایه 4608 میلیارد تومانی، ترکیب ارزنده ای عمدتأ از سهام پتروشیمی و معدنی و فولادی ... در پرتفوی بورسی و غیر بورسی خود گنجانده ، به ازای هر سهم 372 ریال سود اعلام کرده که با توجه به سال مالی شرکت (30 آذر ماه 95) در اسفند ماه جاری مجمع  عادی و برنامه تقسیم سود نقدی خود را عملیاتی خواهد کرد.

سهام "وغدیر" طی روزهای اخیر با تحولات مهم و شگرفی روبرو شده که انتظار می رود بازدهی مطلوبی را برای سهامداران در یکسال آینده به ارمغان آورد. اهم این تحولات بشرح زیر است:

1- شرکت مجوز برگزاری مجمع فوق العاده به منظور افزایش سرمایه 56.25 درصدی را از سازمان بورس دریافت کرده و گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 4608 میلیارد تومان فعلی به 7200 میلیارد تومان آتی در سایت کدال انتشار یافته است.

2- نکته مهم افزایش سرمایه مزبور این است که معادل 66.24 درصد از آن یعنی به مبلغ 1717 میلیارد تومان از محل اندوخته سرمایه ای و مابقی به میزان 33.76 درصد یعنی مبلغ 875 میلیارد تومان نیز از محل مطالبات حال شده( سود تحقق یافته سال مالی جاری) صورت خواهد گرفت. لذا شرکت کنندگان در مجمع فوق العاده شرکت که تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد، عملا وجهی برای افزایش سرمایه مزبور نخواهند پرداخت.

3- نگاهی به گزارش توجیهی و پیش بینی عایدات 4 سال آینده شرکت نشان می دهد که با افزایش سرمایه مزبور، نرخ رشد سود شرکت بیش از 20 درصد در سال خواهد بود!

4- مطالعه و بررسی NAV و صورت وضعیت پرتفوی بورسی و غیر بورسی وغدیر نشان می دهد ارزش دفتری سهم درحال حاضر بیش از 2070 ریال بوده در حالی که قیمت سهم 1938 ریال است.

ترکیب پرتفوی بورسی

ترکیب پرتفوی غیر بورسی

5- اما NAV سهم در حال حاضر 2917 ربال بوده که رابطه 66 درصدی بین قیمت و NAV سهم برقرار است. در نتیجه مستعد رشد و بازدهی بیشتری است و برای خرید و نگهداری و شرکت در مجمع فوالعاده به منظور برخورداری از مزیت ها، توصیه می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: