کد خبر: ۶۸۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید: ۴۲۱
حاشیه‌هایی از نشست علنی مجلس؛
درحالی که نشست علنی امروز مجلس تحت‌الشعاع معرفی وزرای جایگزین سه وزیر مستعفی قرار داشت، نماینده ساری از طرح سوالش از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی انصراف داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در حالی که انتخاب و معرفی سه وزیر جدید برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ورزش و جوانان، نشست علنی امروز مجلس را تحت‌الشعاع قرار داده بود، صحن علنی شاهد حواشی جالب‌توجه دیگری نیز بود.

شایعه جایگزینی دانش‌آشتیانی بجای نجفی

بهرام پارسایی پس از آنکه با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون امید که ساعت ۶/۳۰ دقیقه صبح امروز با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور از جایگزینی فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی بجای محمدعلی نجفی خبر داد، تاکید کرد که جامعه فرهنگیان و همچنین اعضای فراکسیون امید نظر مساعدی درخصوص نجفی داشته‌اند.

بررسی گزارش کمیسیون برنامه درمورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه

با آغاز نشست علنی امروز مجلس و پس از آن‌که یکی از اعضای هیات رییسه مجلس اعلام کرد که سوال محمد دامادی نماینده جوان مردم ساری از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار امروز پارلمان قرار دارد، مجلس وارد اولین دستور خود شد و بر این اساس بیش از نیمی از زمان چهارساعته نشست علنی امروز به رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) اختصاص یافت.

اعتراض قاضی‌پور به عدم اعلام‌وصول تحفص از شلاق‌خوردن کارگران آق‌درّه

نادر قاضی‌پور در جریان بررسی این گزارش از رییس جلسه درخواست کرد که برای بیان تذکر به او فرصت دهد که پس از روشن شدن میکروفن این نماینده مردم ارومیه مشخص شد، تذکر او خارج از دستور و مربوط به تحقیق و تفحص از نحوه شلاق‌خوردن کارگران معدن آق‌درّه بود.

نماینده اصولگرای ارومیه علی‌رغم مخالفت لاریجانی با بیان این تذکر درحالی که میکروفنش توسط رییس مجلس خاموش شد، فریاد زد که برخلاف قانون این تفحص هنوز ازسوی هیات رییسه اعلام وصول نشده است.

ناطقان میان‌دستور

حدود ساعت ۱۱ و پس از آن‌که علی لاریجانی جای خود را برای اداره جلسه علنی به مسعود پزشکیان داد، نطق‌های می‌ان‌دستور در دستور پارلمان قرار گرفت تا رسول خضری، احمد خجسته، منوچهر جمالی، زهرا سعیدی مبارکه و ابوالفضل ابوترابی برای بیان نطق خود پشت تریبون مجلس بروند.

گزینه‌های ناطق چوخ‌پوش برای جایگزینی وزرای مستعفی

با این حال، جالب‌ترین نطق امروز مجلس مربوط به رسول خضری بود که همچون روزهای نمایندگی‌اش در مجلس نهم، امروز نیز با لباس محلی کردی در صحن حاضر شده بود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق خود با انتقاد از عدم حضور نیروهای کُرد در کابینه تدبیر و امید از سه گزینه خود برای تصدی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش پرده برداشت و گفت: دکتر قطب‌الدین صادقی فارغ‌التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه بهترین گزینه برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خضری همچنین از وزیری و اردلان به‌عنوان گزینه‌های اصلح برای تصدی دو وزارتخانه ورزش و جوانان و آموزش و پرورش نام برد.

انصراف دامادی از سوال از ربیعی

در ادامه یکی از اعضای هیات رییسه مجلس با اشاره به اعلام وصول سوال سه نفر از نمایندگان از وزیر کشور، اعلام کرد: محمد دامادی نماینده سبزوار از طرح سوال خود از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که درباره علت عدم ثبات مدیریتی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا بود، انصراف داد.

در حال تکمیل ...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: