کد خبر: ۶۸۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۵۳۰
به دنبال استعفای آقایان گودرزی، فانی و جنتی از وزارتخانه‌های ورزش و جوانان،‌آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونان آنها به عنوان سرپرست این وزارتخانه‌ها به مدت سه ماه انتخاب شدند.حکم سرپرست‌های جدید وزارتخانه‌های ورزش و جوانان،‌آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود.
در روزهای اخیر اخباری مبنی‌بر استعفای چند وزیر دولت یازدهم در رسانه‌ها مطرح شده است. دیروز نیز «آفتاب‌نیوز» در گزارشی اختصاصی در همین‌باره نوشته بود که آقایان جنتی، وزیر ارشاد، فانی، وزیر آموزش و پرورش، گودرزی، وزیر ورزش و نعمت‌زاده، وزیر صنعت از سمت خود استعفا کرده و جایگزین‌های آن‌ها نیز مشخص شده است.

 آخرین گزارش‌ها حاکی از این است که صالحی، معاون فرهنگی علی جنتی، به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شده است. براساس گزارش‌ رسانه‌ها، آقای صالحی مذاکراتی نیز با رئیس‌جمهوری داشته است. گفته شده که هنوز حکم صادر نشده ولی تودیع و معارفه اوایل هفته آینده انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت ترمیم کابینه؛ صالحی جایگزین جنتی شد/ نامه فانی به رئیس‌جمهور

سیدعباس صالحی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دوران وزارت علی جنتی بر عهده داشته که با استعفای جنتی، به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه منصوب خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش به روحانی نامه نوشت

همچنین وزیر آموزش و پرورش که پیشتر اخبار ضدونقیضی درباره استعفای او منتشر شده بود و «آفتاب‌نیوز» نیز از استعفای وی خبر داده بود، حالا به رئیس‌جمهور نامه نوشته و آمادگی خود برای استعفاء در راستای ترمیم کابینه دولت یازدهم را اعلام کرده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در نامه علی‌اصغر فانی، به رئیس‌جمهور آمده است:‌ «پس از اطلاع از نظر جناب‌عالی درخصوص ضرورت ترمیم کابینه که در جلسه روز چهارشنبه 28 مهرماه 95 هیأت محترم دولت ابراز فرمودید‌؛ علی‌رغم آمادگی کامل برای حضور در جلسه استیضاح و ارائه گزارش عملکرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی‌، بدین وسیله آمادگی خود را برای عمل به هرگونه تصمیم حضرت عالی درخصوص ادامه کار خویش نیز اعلام می‌نمایم.»

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه "سیدمحمد بطحایی، معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش سرپرست این وزارتخانه شد."، گفته است: با تعیین سرپرست وزارت آموزش و پرورش و پذیریش استعفای آقای فانی، بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی است.

پیشتر نیز استعفای آقای گودرزی، وزیر ورزش و جوانان تائید شده بود. همچنین اخبار ضدونقیضی از استعفای نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شده بود. با این حال اخبار رسیده به خبرنگار آفتاب‌نیوز حاکی از استعفا و تغییر وی است. هنوز برای جایگزین آقای نعمت‌زاده چهره‌ای معرفی نشده است.

جزئیات جلسه امروز دولت

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم با اشاره به جزئیات امروز جلسه هیأت دولت اظهار داشت: صبح امروز آقای فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه دولت حضور داشت اما وزرای ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه حضور نداشتند. آقای رئیس جمهور از اعلام استعفای نامبردگان و ضرورت ترمیم کابینه صحبت کرد که معلوم شد عدم حضور آن دو وزیر بعلت پذیرش استعفا توسط رئیس جمهور بوده است.

امیری ادامه داد: همچنین فراکسیون امید مجلس نیز ضمن حمایت از عملکرد آقای فانی از وی خواسته‌اند حالا که رئیس جمهور تصمیم به ترمیم کابینه گرفته است، وی نیز وزارت آموزش و پرورش را به شخص دیگری واگذار کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به خبرگزاری فارس گفته است: فراکسیون امید طی نامه دیگری به رئیس جمهور از وی خواسته‌اند با استعفای وزیر آموزش و پرورش موافقت کند تا احساس ثبات در کابینه قطعی و به گمانه‌زنی ها پایان داده شود و اعضای دولت با ثبات کامل و محکم و متقن به امور مربوطه برسند. باید تا ساعات آینده منتظر تصمیم رئیس جمهور باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: