کد خبر: ۶۸۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
تعداد بازدید: ۳۹۶
معاون هنری وزارت ارشاد بیان کرد: در واقع وظیفه ما تولید آثار نیست، تشویق به تولید اثر زمانی اتفاق می‌افتد که شما بتوانید افق مناسب اقتصادی برای آثاری که در حال تولید است را در نظر بگیرید.
وزارت ارشاد باید هرازگاهی به وظایفش رجوع کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، علی مرادخانی درباره اینکه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلوگیری از ورود برندهای قانونی به کشور تنهاست، گفت: روی یکی از لباس ها شعار خوبی نوشته شده بود. شعار این بود «حتی ممکن است در یک راه تنها باشی، اما یادت باشد می‌توانی باز هم به مقصد برسی به شرط آن که استحکامی در نگاه خودت باشد.» من فکر می‌کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایفی دارد که باید هر از گاهی به آن رجوعی کند و از باب تذکر هم که شده، بتواند این شرایط را دوباره در جامعه حرکت دهد.

 او که در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاحیه نخستین لباس عاشورایی صحبت می‌کرد، ادامه داد:  ما در حوزه حاکمیتی و کار نظارتی و از طرفی در طرح‌ها و برنامه‌ها بیشتر حضور داریم.

معاون هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه در این زمینه باید بسیاری کمک کنند، گفت: نهادهای مختلف باید دست اندرکار شوند و طبیعتا آغاز کار چنین نمایشگاه‌هایی نیز با برخی سوالات و چالش‌ها روبرو خواهد بود و به نظر این مسائل با استمرار کار قابل حل و بررسی است. وزارتخانه و سازمان‌های مختلف نیز باید به این موضوع بپردازند.

مرادخانی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به ویژه در موقعیت‌هایی مثل نمایشگاه‌ها نظرات مختلف برای آینده تاثیرگذار است. نمایشگاه لباس عاشورایی چون یک مسئله فرهنگی است و ورود به موضوع ممکن است تمام و کمال پاسخگوی همه نظرات نباشد، اما مهم است که ما بتوانیم آغازگر یک برنامه باشیم.

او بیان کرد: البته بخشی از تلاش‌هایی که می‌بینید وجود دارد، جمع‌بندی کارهایی بوده که تا کنون اتفاق افتاده است. انتظار ما بر این است که با دیدن این گونه برنامه‌ها، فضا برای طراحان و هنرمندان ایجاد شود که ببینند می‌توانند آثار جدیدی در آن  ارائه دهند یا نه. این موضوع می‌تواند انگیزه ایجاد کند تا افرادی که می‌خواهند در این زمینه پژوهش انجام دهند، فضای این کار را داشته باشند.

مرادخانی گفت: من فکر می‌کنم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در بدو کار به صورت کلی خوب است و می‌تواند کمبودهایی که دارد را با مطالعات بیشتر جبران کنیم. باید از این به بعد شاهد برنامه‌هایی بیشتر در زمینه‌های مربوط به حوزه‌های هویتی خودمان باشیم، زیرا این موضوع بحث مهمی است. لباس نمادی است که ما به واسطه آن، یک جامعه را ارزشیابی می‌کنیم و این خودش می تواند گفتمان جدیدی را ایجاد کند.

معاون هنری وزارت ارشاد درباره اینکه همه لباس‌ها در این نمایشگاه مشکی هستند و تنوع ندارند، اظهار کرد: ما در حوزه لباس های عاشورایی رنگ‌های مختلفی داریم. می‌دانید که در بسیاری از موارد رنگ‌های خیلی مشخص وجود دارد. حتی دیده‌ایم که سقاها لباس سفید می‌پوشیده‌اند و برخی از بچه‌ها را با لباس سبز راهی مراسم عزا می‌کردند. این موضوع تاثیر زیادی دارد که ما بتوانیم از همه رنگ‌ها استفاده‌های نمادین درست کنیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: