کد خبر: ۶۸۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۶۴۱
محققان از ساخت سیستم جدیدی خبر داده‌اند که از بدن انسان برای ارسال ایمن رمزهای عبور استفاده می‌کند.
استفاده از بدن انسان برای ارسال رمزهای عبور +عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: سیگنال‌های بلوتوث و وای-فای ایمنی کافی ندارند و همواره اخبار مختلف در مورد هک شدن آنها به گوش می‌رسد. ولی محققان از ساخت سیستم جدیدی خبر داده‌اند که از بدن انسان برای ارسال ایمن رمزهای عبور استفاده می‌کند.

گروهی از محققان علوم رایانه و مهندسان برق روش جدیدی ارائه کردند که بر اساس آن بدن انسان به یک گیرنده الکترونیکی تبدیل می‌شود و سیگنال‌های ایجاد شده توسط اسکنر انگشت یا صفحات لمسی را دریافت می‌کند.
 
در این روش، بدن انسان می‌تواند سیگنال‌های ارسال شده از سوی دستگاه موبایلی نزدیک خود را دریافت کند و به کمک سیستم امنیتی هوشمند، گزینه‌های لازم برای ارسال رمز عبور و باز کردن حساب‌های کاربری را ارائه دهد.

«مهرداد حصار» مدیر این پروژه تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن گفت: «در حال حاضر مردم از قفل‌های الکترونیکی هوشمند برای باز کردن درِ منزل یا خودرو استفاده کنند. ولی روش جدید این فرآیند را هوشمندتر می‌کند. در این روش می‌توانید نمایشگر گوشی هوشمند خود را لمس کنید تا قفل الکترونیکی مقابل شما باز شود».

به گفته دکتر حصار، این روش بدن انسان را به یک گیرنده و فرستنده الکترونیکی تبدیل می‌کند تا امواج مربوط به اطلاعات شخصی از آن منتشر شود و ایمنی کامل برای باز کردن درها برقرار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: